در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

هیچ جنگی با ایران منافع آمریکا را تامین نخواهد کرد

حسن عابدینی در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

چرا می گوییم آمریکا توان رویارویی نظامی با ایران ندارد؟

کارشناس مسایل بین الملل ضمن تشریح دلایل افول قدرت نظامی و سیاسی آمریکا در منطقه و جهان، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، به رد احتمال وقوع هر گونه درگیری نظامی میان ایران و آمریکا پرداخت و آن را خارج از توان آمریکا دانست.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۰۹
چرا می گوییم آمریکا توان رویارویی نظامی با ایران ندارد؟

حسن عابدینی در گفت و گو با جام جم آنلاین پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وجود خطر جنگ برای کشور، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا به دلایل مختلف توانایی راه اندازی یک جنگ جدید در منطقه را ندارد. اول اینکه امروز بحران های متعدد اقتصادی و سیاسی گریبان مقامات آمریکایی را گرفته است، به گونه ای که طبق آمار، بدهکاری بیش از 20 تریلیون دلاری، اقتصاد فدرال را بشدت نا بسامان کرده است. از این رو پرداخت هزینه های یک جنگ جدید از عهده واشنگتن خارج است.

وی در همین راستا افزود: مقامات امنیتی اطلاعاتی آمریکا بارها اعلام داشته اند، درگیری نظامی با جمهوری اسلامی ایران تمام منافع ایالات متحده در اقصی نقاط جهان را مورد تهدید قرار خواهد داد. از طرفی بازوان بلند ایران در چارچوب نهضت اسلامی حزب الله لبنان – حماس - محور مقاومت در سوریه، عراق و یمن کل منطقه را فرا گرفته و نظامیان آمریکایی به خوبی می دانند اگر آغازگر جنگی در منطقه باشند قطعا پایان دهنده آن نخواهند بود.

این کارشناس سیاسی در تشریح دیگر دلایل متقن عدم توانایی آمریکا برای آغاز جنگ نظامی با ایران خاطر نشان کرد: دولت آمریکا از سال 2001 با حمله نظامی به افغانستان و عراق به اذعان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیش از 7 تریلیون دلار هزینه کرده است و این در حالی است که ضمن به بار آوردن بدهی های هنگفت برای واشنگتن، هیچ دستاورد ملموسی از جمله تهدید مرزی ایران به دنبال نداشته است. بنابراین هر گونه راه اندازی جنگ تازه ای در منطقه علاوه بر اینکه هزینه های به مراتب گزافی بر دوش مردم آمریکا خواهد انداخت، هیچ نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

عابدینی با اشاره به فرمول جنگی ایالات متحده در قبال کشورهای دنیا ابزار داشت: آمریکایی ها در طول چند دهه اخیر معمولا به کشورهایی حمله نظامی کرده اند که یا آن کشورها همچون افغانستان فاقد دولت مرکزی بوده اند و یا نظیر عراق و لیبی از قبل خلع سلاح شده اند. طبق این استدلال، جمهوری اسلامی ایران افزون بر اینکه یک کشور متحد و با صلابت است از یک توان راهبردی بازدارنده و دفاعی در برابر تهدیدهای هر دشمن مرزی و فرامرزی برخوردار است.

تحلیلگر مسایل سیاسی تاکید کرد: در شرایط کنونی دولت ایالات متحده نظیر آنچه که به آن پرداختیم، بسیاری از مؤلفه های هژمونی و ابر قدرتی خود را در منطقه و جهان از دست داده است. به گونه ای که امروز توان اجماع سازی علیه جمهوری اسلامی ایران را مثل گذشته از دست داده و حتی بر سر مسایل مختلف با متحدان اروپایی خود در اتحادیه اروپا اختلاف نظر شدید دارد. لذا شاهد هستیم رقبا و دشمنان آمریکا از جمله روسیه، چین، سوریه، عراق و... بیش از هر زمان دیگری به مواضع سیاسی و راهبردهای منطقه ای ایران نزدیک تر شده اند.

عابدینی با تاکید براینکه آمریکا بسیاری از مؤلفه‌های قدرت و نفوذ خود را از دست داده است، افزود: هم در دوره اوباما و هم در زمان کنونی یعنی ریاست جمهوری ترامپ، آمریکایی ها ده ها بار بر برکناری بشار اسد از قدرت در سوریه اصرار ورزیده اند اما با وجود راه اندازی ماشین جنگی داعش هنوز توان اجرای این امر را پیدا نکرده است. بنابراین همین مسئله بر ناتوانی مدیریت کاخ سفید برای اداره جنگ جدید صحه می گذارد و طبق بیانات مستدل مقام معظم رهبری در حال حاضر هیچ جنگی متوجه کشور ما نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها