محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با جام جم آنلاین،

ادعاهای مذاکره آمریکا با ایران یک بلوف سیاسی است

سردار کوثری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

آمریکایی ها بدانند، شبح جنگ منجر به مذاکره نخواهد شد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه ثارالله گفت: آمریکایی‌ها و متحدانش در منطقه، نه روحیه جنگ با ما را دارند و نه توانایی در ارزیابی دقیق مسئولین جمهوری اسلامی ایران در آنها دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۲۲
آمریکایی ها بدانند، شبح جنگ منجر به مذاکره نخواهد شد

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص القاء بیهوده دشمن، مبنی بر وجود خطر جنگ با ایران اظهار داشت: فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هیچ جنگی رخ نخواهد داد، در اصل یک واقعیت به تمام معناست. به تعبیر دیگر، ایشان فرماندهی کل قوا را به عهده دارند و از این رو باید گفت «خبره‌ترین» فردی هستند که در حوزه دفاعی کشور اظهار می‌کنند.

وی با این توضیح که مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح به طور مستمر در حال رصد تحرکات و رفتار دشمن هستند، افزود: بر اساس اخبار و اطلاعاتی که در جریان جلسات فرماندهان نظامی کشور به معظم‌له واصل می‌شود، ایشان با دست‌یابی به تحلیل‌های دقیق و حساب شده اعلام می‌دارند هیچ گونه جنگی در حال حاضر رخ نخواهد داد.

این مقام ارشد نظامی در راستای مواضع رهبر انقلاب تصریح کرد: ضربات مهلک پی‌درپی که جمهوری اسلامی ایران در طول این سال‌ها بر پیکره استکبار جهانی وارد آورده، بیانگر آن است که آنها در شرایط کنونی به هیچ وجه روحیه جنگیدن با ایران را ندارند و این نظریه فارغ از هر گونه بلوف سیاسی ارزیابی می‌گردد.

کوثری خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها چندین بار -چه به طور مستقیم و چه بصورت غیر مستقیم- ضمن رویارویی با جمهوری اسلامی ایران متحمل شکست‌های سنگینی شده است. این شکست‌ها دامن هم‌پیمانان منطقه‌ای‌شان، یعنی رژیم جعلی اسرائیل را هم گرفته است. در حالی‌که ادعا می‌کنند در زمره پنج ارتش برتر دنیا هستند اما به دفعات شاهد بودیم که ضربه شصت متحدان ما همچون حزب الله و گروه‌های جهادی فلسطین مانند حماس را چشیده‌اند. بنابراین خیلی روشن است که آمریکا به هیچ عنوان توان رویارویی نظامی با ایران را ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود و طی چندین دهه اخیر ما نه جنگی را آغاز کردیم و نه در فکر آغاز آن بودیم، اما اگر کشوری قصد اقدام علیه ما را داشته باشد، قطعا بداند که متضرر خواهد شد. در مجموع تاکید می‌کنم بر اساس شناخت و محاسبات دقیقی که رهبری انقلاب از توانمندی نیروهای خودی و دشمن دارند به درستی بر نبود خطر بروز جنگ در کشور تأکید می‌کنند.

کوثری با بیان اینکه چنانچه اقدام و خطایی علیه تمامیت ارضی کشورمان از سوی دشمنان ما سر بزند ضربات سنگینی در تمام نقاط دنیا به آنها وارد می آوریم، گفت: این شبح جنگی هم که بدخواهان مردم و نظام اسلامی بر سر زبان‌ها انداخته و مطرح می‌کنند ابداً منجر به پذیرش مذاکره‌ای دیگر، از سوی جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد و اساساً در چنین وضعیتی، مذاکره با آمریکای بدعهد معنایی ندارد.

وی ادامه داد: بار اولی نیست که با آمریکا مذاکره کردیم که مثلاً بگوییم توافق هسته‌ای برجام، تجربه اول ما بوده است. ما بواسطه دستگیری 53 جاسوس آمریکایی، توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 59 مورد حمله نظامی ارتش آمریکا در طبس قرار گرفتیم که موجب آبروریزی و شکست مفتضحانه آنها شد. به همین دلیل جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا از 5 اردیبهشت ایران را ضمن تحریم در محاصره اقتصادی قرار داد. این تحریم ها منجر به آغاز مذاکرات تهران – واشنگتن در دولت وقت شد.

کوثری در این باره افزود: در جریان مذاکره مذکور، موافقت شد ایران 53 تن از گروگان‌های لانه جاسوسی آمریکا را آزاد کند و این اتفاق از سوی ایران عملی شد اما طرف مقابل شاید چیزی حدود 20 درصد از تعهدات خود را عملی کرد. بنابراین تاریخ نشان می‌دهد ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آمادگی هرگونه مذاکره طبق موازین را با همه کشورهای دنیا به استثنای رژیم صهیونیستی داشته‌ایم. اما در شرایط کنونی باید گفت آمریکا هم، در زمره این کشورها قرار گرفته است چراکه کاخ سفید، چندین بار بدعهدی‌های خود علیه ملت ایران را تکرار کرده است و مذاکره مجدد بی‌معنا و فاقد موضوعیت خواهد بود.

وی گفت: ایران و آمریکا در نظام بین‌الملل هر دو یک کشور هستند و آنها باید در موضعی متوازن به ما بنگرند و نه از مقام قدرت برتر. به همین دلیل هر زمان که آمریکا از رویکرد قلدرمأبانه و زورگویانه خود عقب نشینی نمود، آن وقت است که می‌توان تصمیم گرفت چه باید کرد، در غیر این صورت به واسطه بدعهدی آمریکا مذاکره معنا ندارد. طبق فرمایش حضرت امام(ره) آمریکا شیطان بزرگ است و هرگز نمی‌توانیم با آن‌ها به تفاهم مشخص و عادلانه‌ای دست یابیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها