یکی از مبلغان عربستان سعودی که به دلیل انتقاد از ولی‌عهد این کشور به زندان افتاده بود، زیر شکنجه کشته شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۰۳
مبلغ منتقد ولی‌عهد سعودی زیر شکنجه کشته شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، کاربران توییتر در عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) از کشته شدن یکی از مبلغان سعودی منتقدِ اقدامات و سیاست‌های ولی‌عهد سعودی خبر دادند.

شبکه الجزیره قطر به نقل از حساب توییتری «معتقلی الرأی» اعلام کرد که «سلیمان الدُوَیش»، مبلغ سعودی در زندان تحت شکنجه کشته شده است.

حساب توییتری مذکور از ارائه جزئیات بیشتر درباره نحوه کشته شدن این مبلغ سعودی امتناع کرد و نوشت: «کشتن الدویش جنایت بزرگی در حقوق بشر بوده و قابل اغماض نیست».

کاربران فضای مجازی در توییتر با راه انداختن هشتگ «الدویش زیر شکنجه کشته شد»، ضمن محکوم کردن این گونه اقدامات، خشم و نفرت خود را اعلام کردند.

طبق این گزارش، سلیمان الدویش، سال گذشته (۲۰۱۶/۴/۲۲) به دنبال انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات «محمد بن‌سلمان»، ولی‌عهد سعودی در حساب توییتری خود بازداشت و به زندان افتاد.

این مبلغ منتقد بن سلمان، غیر مستقیم و تلمیحا به «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه سعودی درباره اعتمادش به«بچه لوس» خود هشدار داده بود.

او که با «محمد بن نایف»، وزیر کشور برکنار شده سعودی رابطه نزدیکی داشت، طی چند توییت نوشته بود: «نکته آموزشی و تربیتی، در اینکه به بچه لوست زیاد اعتماد کنی و بدون اینکه نظارتی بر او داشته باشی و اختیارات زیادی به او بدهی، زیاده روی نکن؛ در غیر این صورت باید هر روز منتظر یک فاجعه‌ای باشی که به سراغ تو خواهد آمد تا خانه‌ات را خراب کند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها