عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

آمریکا به دلیل عهدشکنی های خود در ماجرای برجام، شرایط مذاکره را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام، به تعهدات خود وفا کرد اما بدعهدی آمریکا، خلاف قواعد بین الملل نشان داد که این کشور عهد شکن است و شرایط مذاکره را ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۳۴
آمریکا به دلیل عهدشکنی های خود در ماجرای برجام، شرایط مذاکره را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین مسعود گودرزی نماینده ممسنی با تاکید براینکه دلیلی برای مذاکره مجدد با کشوری که پایبند قواعد بین الملل نیست، وجود ندارد، افزود: در بحث پرونده هسته ای، ایران با قدرت های بزرگ جهان مذاکره کرد و حقانیت خود را به اثبات رساند. اما آمریکا به عنوان یکی از طرفین مذاکره تمامی قواعد را نادیده گرفت و تعهدات بین المللی خود را زیر پا گذاشت.

وی درمورد مذاکره مجدد با آمریکا گفت: ‌این کشور اگر به شرایط برجامی بازگردد و تعهدات خود را نسبت به جامعه بین الملل و ایران انجام دهد آنوقت باید بررسی کرد که آیا می شود در مورد مذاکره با این کشور تصمیمی گرفت یا خیر.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد ایجاد التهابات در مورد جنگ با ایران افزود: بحث شروع جنگ شرایط خاصی را می طلبد و اگر در این بخش صحبت هایی مطرح می شود و می گویند همه گزینه ها روی میز مطرح است و جنگ یکی از آنهاست باید در جواب بگوییم که این لفاظی ها بیشتر مصرف داخلی دارد و برای التهاب دادن به افکار عمومی شکل می گیرد. چون آمریکا می داند که اقدام نظامی علیه ایران در جامعه جهانی خریداری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای راه اندازی جنگ در منطقه از حمایت هیچ یک از کشورها برخوردار نیست، گفت: تا الان بارها شنیدیم که سیاستمداران آمریکایی می گویند که تمامی گزینه ها علیه ایران روی میز است اما شاهدیم که شرایط جنگ، به دلایل بین المللی وجود ندارند.

گودرزی با تاکید بر اینکه دلیلی برای حمله نظامی به کشور وجود ندارد، افزود: در فضای فعلی براساس تایید سازمان ملل متحد، راستی آزمایی جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته ای کشور صورت گرفته، لذا دیگر کشورهای عضو برجام نیز همراهی بابت این تصمیم نخواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عهد شکنی آمریکا در پیمان های جهانی را یکی از محل های اختلاف این کشور با اروپا دانست و گفت: شکستن تعهدات که خلاف روح بین الملل است به جامعه جهانی این اجازه را نمی دهد که با آمریکا همراهی کنند لذا صحبت از گزینه نظامی علیه ایران با همراهی کشورهای غربی نخواهد بود.

گودرزی افزود:رفتار آمریکا باعث شده که اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای قدرتمند جهان نسبت به اقدامات این کشور نگران باشند ضمن اینکه جهان امروز آگاه است که جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و توانمندی بسیاری نسبت به جنگ برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها