اغلب قریب‌به اتفاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با شناختی که در سه دوره نمایندگی کسب کرده‌ام افراد پاکدستی هستند که صرفا در چارچوب قوانین و اختیارات عمل می‌کنند و هیچ‌گاه وارد زد و بندهای سیاسی نمی‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۰۵
تخلفات اندک اما غیرقابل پذیرش‌‌

اگر هم نمایندگان گاهی با برخی اعضای کابینه گفت‌وگو می‌کنند این گفت‌وگوها در چارچوب مطالبات منطقه‌ای و رسیدگی به امور شهروندان است. با اینحال مجلس هم مانند سایر دستگاه‌هاست و ممکن است استثناءهایی وجود داشته باشد و برخی نمایندگان با وزرا و صاحب‌منصبان وارد مراوداتی خارج از چارچوب قانون شوند. البته در جایگاهی مثل قوه مقننه که تکیه‌گاه ملت است این استثناءها هم نباید وجود داشته باشد و هیچ نوع مراوده‌ای خارج از ضوابط و قوانین نباید صورت بگیرد زیرا مجلس، قانونگذار است و اگر قانونگذار، از قانون تخطی کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. به همین جهت هیاتی تحت عنوان هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در مجلس شورای اسلامی ایجاد شده که اگر نماینده‌ای رفتار خلاف عرف و قانون داشته باشد آن هیات مسئول بررسی و نظارت بر آن مساله است.

مسائلی هم که در جلسه دیروز مطرح شد و متاسفانه مسائل خیلی بدی هم بود به همین هیات ارجاع شده است. همیشه باید به این نکته توجه داشت که در تریبون‌ها نباید به مسائل شخصی افراد پرداخته شود اما دیروز این اتفاق افتاد و رئیس محترم مجلس دستور داد مطالب مطرح از سوی هر دو طرف، یعنی آنچه که از طرف وزیر سابق کار مطرح شد و آنچه که از سوی نمایندگان مطرح شد دقیقا مورد بررسی قرار گیرد و آنچه که مربوط به نمایندگان است به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شود تا دقیقا رسیدگی شود.

واقعا هیچ نوع تخطی از مقررات و ورود به هر نوع زد و بند و مناسبات خارج از ضوابط از مجلس و نمایندگان قابل قبول نیست همانطور که از دولت و دولتمردان هم پذیرفته نیست چرا که آنها هم امین ملت هستند. بنابراین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، مکانیسم رسیدگی به اینگونه مشکلات است.

سید حسین نقوی حسینی

سخنگوی فراکسیون ولایت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها