از سوی اتحادیه اروپا

تحریم های روسیه افزایش یافت

سفارت روسیه در واشنگتن اقدامات محدودکننده جدید آمریکا علیه مسکو در رابطه با قضیه «مسمومیت اسکرپیال» را تحریم‌های «اژد‌هایی» به بهانه واهی نامید و خواستار تحقیقات شفاف درباره حادثه شهر سالیزبری انگلیس شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۴۵
واکنش سفارت روسیه به اقدامات محدودکننده جدید آمریکا علیه مسکو

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو امروز نوشت: سفارت روسیه در آمریکا به اعمال بسته دوم تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو به خاطر قضیه «مسمومیت سرگئی اسکریپال» واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ای که در این رابطه از سوی سفارت روسیه منتشر شده، اعلام شده که در تاریخ 8 آگوست به مشاور و نماینده ویژه روسیه در وزارت امور خارجه آمریکا در باره دوره جدید اقدامات محدودکننده علیه مسکو اطلاع داده شد. سفارت روسیه این تحریم‌ها را «تحریم‌های اژد‌هایی» که به بهانه واهی اعمال شده، نامیده است.

مقامات دیپلماتیک روسیه دلایل و شواهد ارائه شده درباره دخالت مسکو در حادثه سالیزبری (انگلیس)، صرفا بر اساس اطلاعات محرمانه و غیرموثق و نتیجه گیری بی پاسه و اساس در باره مقصر شناختن روسیه را تکذیب کردند.

در این بیانیه آمده است: «طرف روسی خواستار تحقیقات شفاف و دقیق درباره جنایت رخ داده در سالیزبری و تنبیه مقصرین واقعی این حادثه است و پیشنهاد می‌کند تا مکاتبات کاملاً علنی در این باره صورت بگیرد.»

پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بسته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به خاطر دست داشتن مسکو در حادثه مسمومیت در شهر سالیزبری انگلیس در حال آماده شدن است. تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه سه ماه دیگر اعمال خواهد شد که در آن کاهش سطح روابط دیپلماتیک، محدود سازی واردات دستگاه‌های الکترونیکی و ممنوعیت برای شرکت هواپیمایی «ایرفلوت» روسیه که پروازها در مسیر ایالات متحده را انجام می دهد، در نظر گرفته شده است

وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری نموده که از اعمال این تحریم‌ها بتوان ممانعت کرد، اگر روسیه با برخی درخواست‌ها در این رابطه موافقت کند. در غیر این صورت واشنگتن این تحریم‌ها را سه ماه دیگر به اجرا خواهد گذاشت.

ضمن اینکه دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که مقامات لندن از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در رابطه با حادثه مسمومیت در شهر سالیزبری استقبال می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها