نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد:

آمریکا برای خلع سلاح کره شمالی صبر زیادی نخواهد کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بر این باور است که واشنگتن قصد ندارد برای اقدام کره شمالی به سوی خلع سلاح هسته‌ای، صبر زیادی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۴۲
آمریکا برای خلع سلاح کره شمالی صبر زیادی نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، نیکی هیلی روز گذشته (چهارشنبه) گفت: ایالات متحده قصد ندارد خیلی زیاد صبر کند تا کره شمالی اقدامات لازم برای خلع سلاح هسته ای را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار ماه ژوئن با دونالد ترامپ در سنگاپور قول داده بود تا برای پایان دادن به برنامه تسلیحات اتمی همکاری کند ولی دو کشور هنوز نتوانسته اند به توافق نهایی بر سر جزئیات این طرح دست یابند.

هیلی در جمع خبرنگاران در جریان سفر به کلمبیا تاکید کرد: اکنون همه چیز به کره شمالی بستگی دارد. آنها باید درک کنند که جامعه بین المللی هنوز منتظر خلع سلاح کره شمالی است و بنابر این ما تمایل داریم تا صبر کنیم اگر آنها نیز می خواهند صبر کنند ولی ما زمان زیادی صبر نخواهیم کرد.

این در شرایطی است که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده حاضر است برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به این کشور بازگردد. پیونگ یانگ باید اقدامات وعده شده برای خلع سلاح اتمی را انجام دهد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد افزود: پامپئو درخواست های قاطع ایالات متحده را به کره شمالی ارائه کرده است و واشنگتن هیچ تصمیمی برای کاهش یا لغو تحریم های پیونگ یانگ ندارد.

روسیه و چین به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داده اند تا درباره کاهش تحریم ها علیه کره شمالی مذاکره کنند.

هیلی اظهار داشت: این یک روند طولانی خواهد بود، ما می دانیم که روند خلع سلاح یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. ما منتظر خلع سلاح هستیم و تا زمانی که به آن دست پیدا نکنیم، دست از تلاش برنمی داریم.

آمریکا و سایر اعضای شورای امنیت بر این مساله تاکید کرده اند که اجرای قاطع تحریم ها باید تا زمانی ادامه یابد که کره شمالی اقدامات قاطع و روشنی را به سوی خلع سلاح انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها