مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که (اتحادیه)، شرکت‌های کوچک و متوسط را برای تجارت با ایران تشویق می‌کند تا مردم ایران را از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند کند.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۰۱
موگرینی: تلاش می‌کنیم ایران را در برجام نگه داریم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به نیوزلند گفت این اتحادیه شرکت‌ها را برای افزایش تجارت با ایران تشویق می‌کند.

به نوشته سایت دیلی ژورنال، موگرینی امروز (سه‌شنبه) در نیوزلند گفت: «ما تلاش خود را می‌کنیم تا ایران را در توافق (برجام) نگه داریم و ایران را از منافعی اقتصادی که توافق برای مردم ایران فراهم می‌کند، بهره‌مند سازیم چرا که ما معتقدیم این (اقدام) منافع امنیتی برای منطقه ما و جهان دارد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود، «اگر توافقی بین‌المللی درباره عدم اشاعه اتمی وجود داشته باشد، باید حفظ شود».

موگرینی در کنفرانس خبری با «وینستون پیترز» وزیر خارجه نیوزلند گفت که اتحادیه اروپا و نیوزلند لازم می‌دانند که برجام حفظ و در مقابل خروج آمریکا مقاومت شود. وی همچنین گفت که با پیترز درباره جزییات چگونگی گشایش کانال‌های تجاری و اقتصادی با ایران گفت‌وگو کرد.

وی افزود، مشاغل کوچک و متوسط برای تجارت با ایران تشویق می‌شود و تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا یک جنبه اساسی از حقوق ایرانیان برای بهره‌ اقتصادی به ازای تعهدات هسته‌ای است که تا کنون انجام داده‌اند.

موگرینی روز گذشته در بیانیه‌ای گفته بود اعضای باقی‌ مانده برجام نسخه به روز شده قوانین مسدودساز تحریمی را اجرا می‌کنند.

قوانین مسدودساز، شرکت‌های اروپایی را از تبعیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بازداشته و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که با شکایت از ایالات متحده یا افرادی که به واسطه تحریم بر آن‌ها خسارت تحمیل کرده‌اند، غرامت دریافت کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه امسال این کشور را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد اما دیگر کشورهای امضاکننده برجام شامل انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه به همراه اتحادیه اروپا بر لزوم حفظ برجام تاکید کرده و مخالفتشان با اقدام دولت آمریکا را اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها