پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۷ تعداد ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است، تمام کنکوری‌های 97 مجاز به انتخاب رشته شدند.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۸۶
همه کنکوری‌های 97 مجاز به انتخاب رشته شدند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۷ تعداد ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است، از این تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۵۸ نفر در گروه علوم تجربی پذیرفته می‌شوند که از این میان ۱۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی، ۵۴ هزار و ۵۷۱ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی و ۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر در دوره روزانه پذیرفته می‌شوند.

براساس این گزارش، در گروه علوم انسانی تعداد ۳۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر پذیرفته می شوند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۶۷ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. در این گروه ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۷ هزار و ۴۲۰ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی دانشجو می شوند.

همچنین؛ ۲۳۶ هزار و ۲۲۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند و سایر افراد در سایر دوره ها. همچنین از این تعداد ۱۷۶ هزار و ۴۸۶ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

در گروه هنر ۱۹ هزار و ۲۶۴ نفر پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۸۹ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. همچنین ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۸۶۶ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه هنر دانشجو می‌شوند.

براساس این گزارش، ۲۴ هزار و ۲۳۵ نفر در گروه زبان های خارجی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۴ هزار و ۶ نفر در دوره روزانه و سایر افراد در سایر گروه ها پذیرفته می‌شوند. از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۷۰ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۳۶۵ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه زبان های خارجی دانشجو می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها