کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ادامه روند کاهش دما در بخش‌های غربی

روند کاهش دمای صبحگاهی در بخش‌های غربی و همچنین روند افزایش دما در شهر‌های ساحلی شمال ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۶۰
ادامه روند کاهش دما در بخش‌های غربی

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود : میزان ذرات معلق در هوا در استان های نیمه غربی و هم مرز با عراق از جمله خوزستان، کرمانشاه و ایلام کاسته شده است.

وی گفت: عمان هم به کشورهای تولید گرد و غبار اضافه شد و تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که غبار از آن منطقه به داخل کشور منتقل می شود و هموطنان ما در کیش ، بندر لنگه و بخشهای زیادی از بوشهر و هرمزگان با این شرایط مواجه اند و احتمال تاخیر در پروازهای کیش به سبب کاهش دید وجود دارد.

اصغری گفت: وزش باد باعث مواج شدن آبهای جنوبی کشور خواهد شد و این متلاطم بودن تا پایان هفته ادامه پیدا می کند و ارتفاع موج در مناطق فراساحلی تا 120 سانتیمتر می رسد و بیشترین ارتفاع موج در جزایر لار و کیش خواهد بود.

کارشناس سازمان هوشناسی گفت: در شهرستان هایی از قبیل سراوان، ایرانشهر، خاش، مهرستان، بشاگرد، حاجی آباد، بستک، کرمان، بافت، کهنوج، زرند، لار، خنج و داراب وقوع رعد و برق و رگبار پیش بینی می شود و با توجه به کاهش سرعت باد میزان ذرات معلق در هوا در شمال سیستان و بلوچستان و بخشهایی از استان خراسان جنوبی کاهش می یابد.

اصغری با اشاره به افزایش دما در سواحل شمالی کشور گفت: شرایط برای برداشت برنج بسیار مساعد است.

وی افزود: با توجه به افزایش دما از مسافران درخواست می کنیم قبل از ترک جنگل ها از خاموش بودن آتش مطمئن شوند تا شاهد آتش سوزی در جنگل ها نباشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نوسانات دمایی در نیمه غربی کشور هم به گونه ای است که تا روز چهارشنبه افزایش دما خواهیم داشت اما از روز چهارشنبه دمای هوا کاسته می شود و شنبه آینده دما متعادل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها