• 0 0
  • 0

طراحی لوگو حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

دوشنبه 8 مرداد 1397 ساعت 09:34

یکی از اشتباه هایی که افراد در تحلیل طراحی آرم شرکت مرتکب می شوند، این است که می پرسند «چه حسی نسبت به طرح دارید؟ ایا راهی برای بهتر شدن این طرح وجود دارد؟» با طراحی لوگو حرفه ای نباید مانند یک جفت شلوار جین برخورد کرد. آنچه از نشان تجاری برداشت می شود، معنوی است. پرسش مناسب این است که «این طراحی لوگو چه می گوید؟» هدف، فرو کردن یک ایده کلامی به ذهن مخاطب است.

دنیای نشان‌های تجاری پر است از دایره‌ها، چندضلعی‌ها، ستاره‌ها، پیکان ها و دیگر شکل های متداول و تکراری. تقریبا تمامی این شکل ها در فرایند خلق یک ایده بصری، بی فایده اند. رویکرد بهتر، تلاش برای رسیدن به شکلی جدید و منحصربه‌فرد است.

در اینجا به برخی از ویژگی هایی که یک طراحی لوگو حرفه ای باید دارا باشد تا برند را متحول کند می پردازیم :

کوتاهی نام برند در زیبایی لوگو موثر است


زیراکس، نخستین تکثیرکننده‌ی اوراق ساده بود. این فکر بی‌همتا، نام تجاری معتبر و نیرومند آن را در اذهان تثبیت کرد. اما امروزه، تمامی ماشین های تکثیرکننده، چون زیراکس عمل می کنند. تفاوت در عمل محصول نیست، بلکه در نام محصول است.

وجود تجانس آوایی زیبا نام این برند را ماندگار کرده است و همچنین کوتاهی نام باعث گردیده طراحی لوگواسم این برند به سادگی هرچه تمام تر جلوه نماید.

از ایده شناخته شده استفاده کنید

چیزی که نزدیک به ۹۹٪ از جامعه آمریکا، درباره‌ی تبلیغات کوکاکولا به خاطر می آورند ایده بصری بطری «کمرباریک» کوکاکولاست که به عنوان طراحی آرم و لوگو آن شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

بطری کوکاکولا فقط یک بطری نیست. ایده بصری است که مفاهیمی را به ذهن مخاطب فرو کرده است.

ایده بصری در طراحی لوگو شرکت باید در دایره کلامی یک فرد عادی و حتی یک کودک قرارداشته باشد تا یادآوری و بازشناسی برند را برای مخاطبان آسان نماید.

از شابلون سادگی استفاده کنید

برندهایی که زمینه ی صنعتی جدیدی ایجاد می کنند، این فرصت را دارند تا یک ایده بصری به وجود بیاورند که نماد برتری و اعتبار باشد.

اما هر برندی از این فرصت به درستی استفاده نمی‌کند. برای نمونه، ردبول.این شرکت، بنیانگذار صنعت نوشیدنی‌های انرژی زا بوده به رغم موفقیتش، ردبول ایده بصری قدرتمندی ندارد!

یعنی این فرصت را داشته، اما طراحی لوگو بیش از حد پیچیده را برای یک قوطی کوچک نوشیدنی انتخاب کرده است. حتی با گنجاندن «دو گاو نر و یک خورشید»، باز طراحی لوگو ضعیف به حساب می آید و به هیچ وجه در حد و اندازه‌های ستاره‌ی سه پر بنز، بطری کمر باریک کوکاکولا یا دهنکجی نایکی نیست.

قانون رنگ در برندینگ را رعایت کنید

برندهای پیشگام همواره از انتخاب نخستین برخوردارند. معمولا بهترین رنگ انتخابی در طراحی لوگو و هویت بصری برند، همان رنگی است که سمبولیک ترین حالت طبقه بندی کالا را منعکس می سازد.

بر اساس اصول منطقی بسیار مستدل، بهتر است که رنگ انتخابی شما متضاد رنگ شرکت رقیبتان باشد.اگر این اصل مهم را نادیده بگیرید، خود را در معرض مخاطره قرار داده اید.

بیایید صادق باشیم. آیا در ذهن شما کوکاکولا بیشتر تثبیت شده یا پپسی کولا؟چرا؟پپسی کولا هم در همه جا در دسترس است، اما فقدان یک رنگ متمایز واحد در طراحی لوگو، موجب می شود که پپسی کولا در امواج سرخ کوکا کولا، نامرئی گردد.

افقی جذابتر به نظر می رسد

یک مصرف کننده، جهان را با دو چشم که بصورت افقی در کنار هم قرار گرفته تماشا می کند.درست مثل اینکه از شیشه جلوی اتومبیل بیرون را ببینید.برای کسب بالاترین تجربه بصری،طراحی لوگو و طراحی لوگو تایپ باید شکل پنجره جلوی اتومبیل را داشته باشد.

این شکل افقی بالاترین تماس بصری را برای نشان تجاری شما تامین می کند. این امر واقعیتی است که در مورد هر طراحی آرم که برای هرجا استفاده می گردد مصداق می یابد: بر روی ساختمان ها،طراحی کاتالوگ ،طراحی بیلبرد ، کارت های دعوت و…

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3386232621425534596
لینک کوتاه :
.

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی: