مدیر ارشد اجرایی شرکت رنو گفت: برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا، فعالیت‌ها در ایران را متوقف می‌کنیم و به دنبال بازار جدید برای جبران از دست دادن بازار ایران هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۳۴
رنو هم از ایران می‌رود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، به نظر می‌رسد که شرکت اروپایی رنو آخرین قربانی اعمال مجدد تحریم‌های ایران از سوی آمریکا باشد، حتی اگر خودرویی در آمریکا نفروشد.

تیری بولور، مدیر ارشد اجرایی رنو در جریان یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت: برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا، احتمالا فعالیت‌ها در ایران را متوقف می‌کنیم.

وی افزود: «ما به دنبال فرصت های جدید تجاری به ویژه در آفریقا هستیم تا یک رشد قوی، از دست دادن فرصت‌ها در بازار ایران را برای ما جبران کند.»

از زمان لغو تحریم‌ها در سال 2016، ایران به بازار داغ رشد فروش محصولات اروپایی تبدیل شده است و حجم مبادلات تجاری با اروپا به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است. اکنون که امریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و دوباره تحریم‌ها علیه ایران اجرا می کند، این شرکت ها در حال خارج شدن از ایران هستند.

کارلوس گوسن، یکی از مدیران رنو ماه پیش گفته بود این شرکت در حال بررسی گزینه‌ها ست و در نظر دارد تا یک حضور حداقلی را همانند دور پیش تحریم‌ها در ایران حفظ کند.

رنو سال گذشته با سازمان گسترش و نوسازی صنعتی ایران و شرکت پرتو نگین ناصح، توافقنامه‌ای برای افزایش تولیدات در ایران به میزان 75 درصد امضا کرد.

به گفته کلوتیلد دلبوس، مدیر ارشد مالی این شرکت، رنو هنوز تولید خودروها یا سرمایه‌گذاری بر سر اساس این قرارداد در ایران را آغاز نکرده است، اما از سال 2003 تاکنون در ایران خودرو تولید می‌کند.

دولت آمریکا با درخواست فرانسه برای دریافت معافیت از تحریم‌های ایران برای شرکت‌های این کشور مخالفت کرد.

دلبوس گفت: در نیمه نخست امسال، فروش رنو در ایران به علت سیاست‌های بانک مرکزی این کشور 10 درصد کاهش یافت و به 8 درصد سهم از بازار ایران رسید. فروش در ایران در نیمه دوم امسال نزدیک به صفر می‌سد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها