رییس کمیته دفاعی مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین

واکنش های هیجانی آمریکایی ها، ناشی از شکست های پیاپی آنهاست

رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چهار دهه مقاومت مردم و سیاست های واقع گرایانه جمهوری اسلامی ایران تمام توطئه های مقامات آمریکایی را نقش بر آب کرده است و اظهارات ضد ایرانی و هیجانات امروز ترامپ هم به سرنوشتی جز شکست منجر نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۱۰
واکنش های هیجانی آمریکایی ها، ناشی از شکست های پیاپی آنهاست

ولی الله نانواکناری در گفت وگو با جام جم آنلاین با نگاهی به خوی استکباری آمریکا و توطئه های متعدد این دولت علیه مردم ایران اظهار داشت: از کودتای 1332 تا به امروز دولتمردان آمریکایی اقدامات خیانت باری نسبت به جمهوری اسلامی ایران روا داشته اند و از هیچ تلاشی برای برهم زدن نظم اقتصادی– طرح تجزیه کشور – آشوب و تفرقه علیه کشورمان صرف نظر نکرده اند.

وی افزود: یکی از دلایل عصبانیت آمریکایی ها از ملت ایران این است آنها امکان نفوذ و قانون گذاری در داخل کشور ما را از دست دادند در حالی که در رژیم پهلوی لوایحی در حد کاپیتولاسیون به مردم ایران تحمیل کرده و عملا ما را در برابر مستشاران و کارمندان آمریکایی تحقیر کردند. اما به برکت جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی افزون بر اینکه دست ایادی و وابستگان واشنگتن از منابع ایران کوتاه شده حق هیچگونه مداخله ای به آنها داده نمی شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کاخ سفید در پی شکست انواع توطئه ها و طرح های خود علیه نظام اسلامی ایران همچون حمله به طبس و کودتای نوژه ، با تحریک صدام دیکتاتور بغداد 8 سال جنگ را به ما تحمیل کرد و البته به همین حد هم اکتفا نکرد و علاوه بر تسلیح همه جانبه ارتش بعث عراق به حمایت از گروه های تجزیه طلب و منافق در داخل پرداخت. به موازات این اقدامات خصمانه مستقیما در جنگ تحمیلی بر علیه رزمندگان ورود پیدا کرد. مجموعه این رخدادها وقایع کوچکی نیستند که به راحتی از ذهن مردم بیدار ما فراموش شود.

نانواکناری یادآور شد: وقتی سیاستمداران آمریکایی از هیچ یک از نقشه های ضد ایرانی خود در فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران بهره نجستند در طول دو دهه اخیر سعی کردند با گسترش روزافزون گروهگ های تروریستی در سرتاسر منطقه و حمایت از جنایات آنها مناطق پیرامونی ایران را نا امن سازند و از این طریق زمینه تسری جنگ به داخل مرزهای کشورمان را فراهم آورند.

وی دراین باره افزود: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک سیاست دفاعی منسجم و نگاهی واقع گرایانه برای مقابله با تروریسم به شکل هوشمندانه ای رفتار کرد. در سال هایی که آمریکا و متحدان منطقه‌ایش سرگرم راه اندازی جنگ های نیابتی بودند به یکباره سدی بنام محور مقاومت را در برابر خود مشاهده کردند. امروز اگر ابتکار ایران در تشکیل محور مقاومت نبود تمام منطقه در سیطره افراطی ترین نوع تروریسم همچون داعش قرار داشت. تحلیل این موضوعات نشان می دهد باز هم نقشه ضد ایرانی مقامات آمریکایی نقش برآب شد.

نانواکناری تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که اقدامات خصمانه ایالات متحده خسارات فراوانی برای مردم ما در پی داشت اما این را هم باید بدانیم در طول چهل سال اخیر مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ضربات جبران ناپذیری به سیاست های مزورانه آمریکا وارد آورده که از جمله آنها می توان به ناکامی در تجزیه ایران- تشکیل خاورمیانه بزرگ- استقرار دولت های دست نشانده در یمن – عراق – سوریه و تشکیل دولت تروریستی داعش اشاره کرد.

وی گفت: واکنش های هیجانی امروز مقامات آمریکایی نشات گرفته از سلسله شکست هایی است که در طول این چند سال جمهوری اسلامی ایران به آنها تحمیل کرده است. لذا سخنان ترامپ علیه ایران چه بلوف سیاسی باشد و چه در راستای اقدام عملی به روایت تاریخ مقاومت مردم ایران محکوم به شکست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها