رییس مرکز ملی خشکسالی خبر داد

افزایش دمای هوا در ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۴ مرداد) در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت و تا شنبه (۶ مرداد) در این مناطق ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۴۲
گرما در غرب و جنوب غرب کشور ماندگار است

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

وی با بیان اینکه در نیمه شرقی کشور در سه روز آینده روند کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز و فردا(۴ و ۵ مرداد) در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و ارتفاعات مرکزی البرز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر،رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کاهش کیفیت هوا در زابل

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز(۴ مرداد) در برخی منلطق شمال غرب کشور رشد ابر، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد همچنین طی سه روز آینده با افزایش سرعت باد در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی میشود.

خیزش گرد و خاک در خوزستان و ایلام

وی تاکید کرد: از بعد از ظهر امروز (۴ مرداد) تا فردا (۵ مرداد) در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست. فردا (۵ مرداد) مناطق غربی خلیج فارس به سبب وزش باد و سواحل جنوب شرقی کشور در روزهای جمعه و شنبه (۵ و ۶ مرداد) مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ مرداد) صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۸ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت روز شنبه (۶ مرداد) صاف تا کمی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها