پسر جوان که پس از قتل در تهران، قاچاقی به ترکیه گریخته و آنجا زندانی شده بود، بعد از فرار از زندان ترکیه و بازگشت به ایران دیروز به اتهام قتل پای میز محاکمه ایستاد، اما خودش را بی‌گناه خواند .
کد خبر: ۱۱۵۵۵۴۷
فرار متهم به قتل ایرانی از زندان ترکیه

به گزارش جامجم، سی و یکم مرداد ماه سال ۹۵ وقوع درگیری خونین در پارک بیسیم به مأموران کلانتری اعلام شد. در بررسیها مشخص شد درگیری میان سه پسر موتورسوار با سرنشینان یکپژو ۲۰۶ به خون کشیده و در این میان راننده پژو۲۰۶ به نام محمود کشته شده است. پلیس به بازجویی از شاهدان درگیری پرداخت و دریافت سرنشینان موتورسیکلت بلافاصله از محل گریختهاند. پلیس با اطلاعاتی که به دست آورد دو پسر موتورسوار به نامهای محمد و کیوان را بازداشت کرد. آنها به درگیری خونین با سرنشینان پژو اعتراف، اما دوست فراریشان به نام سپهر را به عنوان عامل قتل معرفی کردند .

در تحقیقات بعدی مشخص شد سپهر قاچاقی از ایران گریخته و به کشور ترکیه رفته است. تلاش برای ردیابی وی آغاز شده بود که این متهم اردیبهشت ۹۶ به ایران بازگشت و تسلیم پلیس شد. سپهر به جنایت مستانه اعتراف کرد و دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد .

قاضی در ابتدای جلسه، اولیای دم برای سپهر حکم قصاص خواستند. سپس متهم روبهروی قضات ایستاد و گفت: من و دوستانم در پارک مشروب خورده و مست بودیم. روی موتور نشسته بودیم و صحبت میکردیم که مقتول و دو دوستش سوار پژو ۲۰۶ مقابل ما ایستادند. آنها بیدلیل به ما فحاشی کردند و درگیری شروع شد. مقتول قمه را از داخل ماشین به بیرون پرت کرد که لبه قمه به صورتم خورد و زخمی شدم. یکی از دوستان او هم با چاقو به دست کیوان زد. من همان موقع چاقویی را که در جیب داشتم بیرون آوردم و به سمت شیشه ماشین پرت کردم. چاقو به شیشه خورد و شیشه شکست. حتی نوک چاقو هم پرید. مطمئن هستم این چاقو به هیچکسی نخورده است .

وی ادامه داد: دقایقی از این درگیری گذشته بود که سرنشینان پژو۲۰۶ دور شدند، اما چند دقیقه بعد برگشتند.

آنها حتی با ماشین به دوستم محمد که قصد داشت مانع فرار آنها شود، زدند که پای محمد شکست. ما ترسیدیم و فرار کردیم. همان موقع با برادرم سهراب تماس گرفتم و از او خواستم محمد را به بیمارستان برساند. برادرم، محمد را به بیمارستان رساند و پای او را گچ گرفت، اما همانجا فهمید محمود در بیمارستان بر اثر شدت خونریزی جان سپرده است.

وی درباره علت فرارش از ایران به قضات دادگاه گفت: من راهی غیر از فرار نداشتم. به همین خاطر همراه یکی از دوستانم قاچاقی از ایران به ترکیه رفتیم. پس از چند روز با یک جاعل آشنا شدیم که در برابر 40 میلیون تومان برایمان پاسپورت جعلی درست کرد. ما با پاسپورت جعلی به یونان رفتیم. اما پلیس یونان متوجه جعلی بودن پاسپورت شد و ما را به ترکیه بازگرداند. من در ترکیه در شرایط بدی زندانی بودم شبانه و با کمک یکی از نگهبانان که به او پول داده بودم، توانستم فرار کنم و به ایران برگردم. من به محض ورود به ایران به اداره پلیس رفتم و حقیقت را گفتم.

وی ادامه داد: من سابقه چند دعوا و درگیری دارم. ولی در هیچکدام از آنها کسی را زخمی نکردهام. باور کنید من در قتل محمود دستی ندارم و نمیدانم چاقوی چه کسی با سینه او برخورد کرده است .

سپس برادر سپهر به نام سهراب که از چند ماه قبل به اتهام قتل یکی از دوستانش در زندان است در جایگاه ویژه ایستاد تا در برابر اتهام همدستی در فراری دادن برادرش و شرکت در نزاع منجر به قتل محاکمه شود.

وی گفت: بعد از اینکه برادرم به اتهام قتل گرفتار شد من در خانه یکی از دوستانم نشسته بودم و با هم مشروب میخوردیم. حالت طبیعی نداشتیم که دوستم به شوخی به رویم چاقو کشید و من چاقو را از دست او گرفتم و نمیدانم چطور شد چاقو به او خورد و باعث مرگش شد. من الان چند ماهی است به این اتهام در زندان هستم، اما اتهام شرکت در درگیری منجر به قتل در پرونده محمود را نمیپذیرم. من در آن دعوا حضور نداشتم و فقط به دوست برادرم کمک کردم تا او را به بیمارستان برسانم .

سپس سایر شرکتکنندگان در نزاع نیز به دفاع پرداختند و ابراز پشیمانی کردند. در پایان جلسه، هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها