کارآگاهان پلیس استان البرز متهمان 3 پرونده قتل را دستگیر کردند

رازگشایی از معمای جسد سوخته

راز قتل زن جوان که جسد سوخته‌اش در حوالی شهرقدس کشف شده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز فاش شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۶۳
رازگشایی از معمای جسد سوخته

قبل از کشف جسد مریم فرجی در باغی در فردیس، برخی افراد مدعی شده بودند که جسد سوخته متعلق به مریم است.

کارآگاهان پلیس آگاهی علاوه بر افشای راز این جنایت، توانستند عاملان قتل در دو نزاع خیابانی را شناسایی و دستگیر کنند.

قتل بعد از سرقت

سرهنگ جواد صفایی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در گفت‌وگو با جام‌جم در تشریح این پرونده گفت: 16 تیر امسال مردی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های کرج از ناپدید شدن مرموز دخترش خبر داد. شاکی در شکایت خود عنوان کرد، دخترم با خودروی شخصی از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت.

پس از این شکایت پرونده‌ای در پلیس آگاهی استان البرز تشکیل و تحقیقات برای یافتن زن جوان آغاز شد.

وی ادامه داد: با شروع تحقیقات مشخص شد 80میلیون تومان از حساب زن جوان برداشت شده که این موضوع معمای پرونده را پیچیده‌تر کرد. از سوی دیگر همزمان با ناپدید شدن این زن، جسد سوخته زنی در حوالی شهرقدس پیدا شده بود که ماموران احتمال دادند، جسد سوخته متعلق به این زن باشد. به همین خاطر تحقیقات روی این جسد متمرکز شد و نتایج آزمایشات حدس پلیس را به یقین تبدیل کرد.

رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز خاطر نشان کرد: افشای راز قتل، پرونده را وارد مرحله تازه‌ای کرد و ماموران چند مظنون را در این باره دستگیر کردند که یکی از بستگان زن جوان به قتل او و آتش زدن جسدش اعتراف کرد. این مرد پس از قتل جسد را به حوالی شهرقدس برده و برای این‌که ردی از خود باقی نگذارد، آن را به آتش کشید. بعد هم از حسابش برداشت کرد.

سرهنگ صفایی خاطرنشان کرد: برای متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

قتل به خاطر گردو

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه با اشاره به پرونده نزاع مرگبار در حوزه کلانتری چهارباغ گفت: در این پرونده، 15 تیر امسال در یک نزاع خیابانی پسر جوانی 27 ساله بر اثر اصابت ضربه‌های قمه به سینه و گردنش به قتل رسید. در جریان تحقیقات مشخص شد، قاتل فردی شرور و سابقه‌دار است که بعد از قتل همراه مادرش به یکی از استان‌های جنوبی فرار کرده است.

وی افزود: تیمی از ماموران راهی این استان شده و متهم را قبل از فرار از آنجا دستگیر کردند. مرد سابقه‌دار پس از انتقال به پلیس آگاهی به این جنایت اعتراف کرد و گفت: در خیابان در حال راه رفتن بودم که مقتول گردویی به سمت سرم پرتاب کرد. این کار او باعث شد اهالی به من بخندند. عصبانی شدم و او را با ضربه‌های قمه کشتم.

قتل با پرتاب سنگ و شیشه

سرهنگ صفایی درباره آخرین پرونده قتل هم اظهار کرد: پس از قتل پسر 22 ساله‌ای در نزاعی خیابانی در کلانتری 19 باغستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد، در این نزاع دسته‌جمعی افراد اقدام به پرتاب سنگ و شیشه به سمت یکدیگر کرده بودند. در این درگیری پسر 22 ساله مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود که تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

وی خاطر نشان کرد: اصابت جسم سخت به سر مقتول باعث مرگ او شده بود که در ادامه و با تحقیق از متهمان و شاهدان مشخص شد یکی از افراد حاضر در نزاع با چوب ضربه‌هایی به سر مقتول زده و مرگ او را رقم زده است. با شناسایی هویت ضارب، او تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها