رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و انتشار عکس‌ های خانوادگی یکی از شهروندان در اینستاگرام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۹۰
حسادت، انگیزه‌ انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان خانم مبنی بر این‌که فردی تصاویر شخصی و خصوصی و خانوادگی وی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده و باعث هتک حیثیت و مزاحمت برای وی شده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدام‌های فنی و تخصصی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و در بازجویی‌های اولیه ،متهم با مشاهده مستندات، به بزه انتسابی اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: متهم در ادامه تحقیقات خاطرنشان کرد: همسرم پیش از این خواستگار شاکی بوده و از همین‌رو به وی حسادت کردم، لذا با استفاده از روابط خانوادگی و فامیلی به تصاویر خصوصی وی دسترسی پیدا کرده و با ساخت صفحه‌ای در اینستاگرام، با انگیزه تسویه حساب شخصی و هتک حیثیت اقدام به انتقام‌جویی کردم.

رئیس پلیس فتا ایلام خاطرنشان کرد: به همه کاربران توصیه می‌کنیم در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چون این امر زمینه را برای سوءاستفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

جمالی یادآور شد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها