وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به تلاش‌های کشورش برای تحریم مجدد ایران، گفت: ممکن است در مواردی خاص برای کشورهایی که خواهان زمان بیشتر هستند معافیت‌هایی در نظر بگیریم.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۷۵
وزیر خزانه‌داری آمریکا از بررسی معافیت تحریم‌های ایران خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، استیون منوچین گفت: واشنگتن نمی‌خواهد در بازارهای جهانی نفت اخلال ایجاد کند و در مواردی خاص معافیت‌هایی را برای کشورهایی که زمان بیشتری برای کاهش واردات نفت خود از ایران لازم دارند بررسی می‌کند.

وی که این اظهارات را روز جمعه در جمع خبرنگاران در مسیر سفرش به مکزیک گفته بود، افزود: ما از کشورها می‌خواهیم تا خرید نفت خود (از ایران) را به صفر برسانند اما در مواردی که آنها نمی‌توانند این کار را یک شبه انجام دهند ما استثنائاتی را در نظر خواهیم گرفت.

وی همچنین گفت که قرار است با همتایان خود از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حاشیه نشست وزیران اقتصاد و دارایی گروه 20 در بوینس آیرس دیدار کند و ممکن است موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دیدارهایش در حاشیه این نشست مطرح شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه هیچگونه معافیت بیجایی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: ما می‌خواهیم در خصوص بازارهای انرژی بسیار دقیق باشیم تا اطمینان یابیم که کشورها زمان کافی دارند. وزارت امور خارجه توانایی اعمال معافیت پیرامون کاهش‌های قابل توجه در بازارهای جهانی دارد، این همان چیزی است که وزارت خزانه‌داری و امور خارجه انجام خواهند داد.

منوچین افزود: واشنگتن به متحدان خود اعلام کرده است که انتظار دارد تحریم‌ها علیه ایران را اجرا کنند اما اگر وضعیت‌های خاصی وجود داشته باشد ما آماده گوش دادن به آن هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر مقاماتی از آمریکا و اروپا گفته بودند واشنگتن احتمال در نظر گرفتن هرگونه استثناء و معافیت در خصوص تحریم‌های ایران را رد کرده است.

بورنو لومیر وزیر دارایی فرانسه در این باره گفت که واشنگتن با درخواست پاریس برای معاف کردن شرکت‌ های فرانسوی از تحریم‌ها علیه تهران مخالفت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها