رییس پلیس راهور ناجا گفت: اغلب رانندگانی که در طول سفر دچار سوانح می گردند درک صحیحی از خطرهای پیرامونی خود نداشته و وقوع تصادف را صرفا برای دیگران متصورند.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۹۰
توصیه های تابستانی رییس پلیس راهور

به گزارش جام جم آنلاین، سردار مهری در گفتگو با سایت راهور افزود: یکی از زیباترین و خاطره سازترین مقاطع زمانی، سفرهایی است که هر کس در طول عمر خود انجام می دهد. سفر نقش بسیار مؤثری در پیشگیری، کنترل و حتی رفع انواع مشکلات و دل مشغولی های انسان دارد. البته باید توجه داشت که سفر وقتی می تواند به نتیجه مثبت در افراد منجر شود که از قبل برنامه ریزی مناسبی وجود داشته باشند و اصول سفر رعایت شود چراکه یک بی احتیاطی ممکن است کل سفر را تباه سازد.

وی افزود: اغلب رانندگانی که در طول سفر دچار سوانح می گردند درک صحیحی از خطرهای پیرامونی خود نداشته و وقوع تصادف را صرفا برای دیگران متصورند.چنانچه راننده با در نظر گرفتن محدودیت های ایمنی خودرو و مشکلات راه ،نوعی از رانندگی را اتخاذ نماید که در آن احساس کند تسلط کامل بر کنترل خودرو دارد و در صورت بروز سانحه فرصت عکس العمل به موقع را دارد ،بی شک به سلامت به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سفرهای زمینی که موضوع بحث ماست و هموطنان زیادی قصد دارند در ایام تابستان با خودروی شخصیبه مسافرت بروند، رعایت نکات ذیل، ایمنی و سلامت سفر آنان را بیش از پیش تضمین خواهد کرد و در صورت عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی لذت سفر را از آنان خواهد گرفت به همین دلیل توصیه هایی برای سفر ایمن به شما ارائه می شود تا خدای ناکرده شادکامی ها به تلخی ها مبدل نگردد.

کنترل خودرو قبل از مسافرت

هر اتومبیلی قبل از سفر باید به دقت مورد بازبینی و معاینه فنی قرار گیرد تا از آماده بودن آن برای سفر مطمئن شد.

هنگام سفر، سالم بودن چراغ ها و ترمز از ضروری ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد و دقیقاً میزان روغن موتور و پاکیزه بودن فیلتر هوا، آب رادیاتور، باد و وضعیت لاستیک ها، بخاری، موتور برف پاک کن و تیغه های آن، روغن گیربکس و دیفرانسیل را بررسی کرد.

ایمنی سفر در جاده ها

برای کاهش حوادث باید به چند نکته توجه کرد :

* کنترل سرعت

* کنترل خستگی

*کنترل انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز

* علائم و نشانه های راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاده ها را جدی بگیرید.

* استفاده از وسایل ایمنی نظیر کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان و صندلی ویژه کودک.

* هنگام رانندگی در شب توقف کنید و مایعاتی مانند چای و قهوه بنوشید.

* برای رسیدن به مقصد عجله نکنید و در هنگام خستگی در محلی امن توقف کرده، چراغ های خطر خودرو را روشن نموده و استراحت کنید.

* بعد از هر 2 ساعت رانندگی حتماً توقفی داشته باشید و به مدت 15 دقیقه استراحت نمایید.

* هنگام سفر از خوردن غذاهای چرب و سنگین و آشامیدن دوغ پرهیز کنید و بلافاصله بعد از صرف غذا رانندگی نکنید.

نکاتی در مورد رانندگی در شب :

* در شب ها میدان و عمق دید کاهش محسوسی پیدا می کند، تا آنجا که امکان دارد از رانندگی در شب بپرهیزید.

* در صورت رانندگی در شب سرعت شما باید به حد مطمئنی کمتر از سرعت معمولی در روز باشد.حد مطمئن حدی است که شما در رانندگی با آن سرعت احساس می کنید تسلط کامل بر کنترل خودرو را دارید و در صورت مواجهه با هر مانعی زمان لازم برای توقف خودرو را دارید.

* حتی الامکان از نور بالا استفاده نکنید.

* به نور چراغ اتومبیل های روبرو خیره نشوید. بنابراین چراغ سمت راست خودروی خود را با لبه سمت راست آسفالت جاده هماهنگ کرده و تنها نیم نگاهی به خودروی مقابل داشته باشید.

نکاتی برای کاهش میزان حوادث در جاده ها :

* هیچ گاه در هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنید.

* در صورت بروز تصادف نسبت به انتقال وسایل نقلیه به منتهی الیه سمت راست راه اقدام در غیر این صورت نسبت به ایمن سازی محل برای پیشگیری از تصادفات بعدی اقدام کنید.

* در هنگام رانندگی لباس های آزاد بپوشید و صحبت با اطرافیان را به حداقل برسانید.

* بستن کمریند ایمنی حتی برای سرنشینان ردیف های عقب خودرو را فراموش نکنید.

* قبل از رانندگی، خواب کافی داشته باشید و از مصرف داروهای خواب آور قبل از رانندگی خودداری کنید.

* مدیریت سرعت بهترین راه کاهش تصادفات سهمگین است، چراکه حدود 20 درصد تصادفات بدلیل تخطی از سرعت مجاز است؛ با کنترل آن از میزان آسیب ها و خسارات جاده ای جلوگیری کنید.

* با شناخت کافی و با کسب اطلاعات راههای بین شهری از سایت www.Rahvar120.ir کانال سروش به آدرس Rahvar120@ یا شماره تلفن 120 و یا 88255555 مسافرت خود را آغاز کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها