عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با رادیو تهران

سهمیه بندی سوخت در حد حرف و گمان است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه بندی سوخت در حد حرف و گمان است.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۳۶
سهمیه بندی سوخت در حد حرف و گمان است

به گزارش جام جم آنلاین، حسن بهرام نیا در گفتگو با برنامه پارک شهر از رادیو تهران اعلام کرد: ما در حدود بیش از 80 میلیون لیتر در روز مصرف بنزین مان است و زیر 10 میلیون لیتر در روز واردات بنزین در داخل کشور داریم. همه اینها گویای این است که مدیریتی در مصرف سوخت به منظور این که اینها سرمایه ملی مملکت است، نداریم.

وی در خصوص امکان سهیمه بندی سوخت گفت: شنیده ها حاکی از سهیمه بندی سوخت است اما به صورت رسمی اعلام نشده است. البته باید گفت با توجه به مصرف بنزین بالا و قیمت تمام شده بالا برای دولت هر چیزی محتمل است.

بهرام نیا افزود: به دلیل افزایش تولید خودرو مصرف بنزین افزایش می یابد، ما امسال حدود 6 الی 7 درصد افزایش مصرف بنزین را شاهد بودیم که این برمی گردد به تولید خودرو و همچنین تنظیم موتورهای خودروها که خیلی در میزان مصرف تاثیرگذار است. هم مصرف کننده ها و هم تولید کنندگان باید رعایت کنند و نظارتی از طریق استاندادها بر روی خودروهای تولید شده وجود داشته باشد و میزان مصرف را پایین بیاورند. کشورهای پیشرفته زیر 6 درصد و پایین تر از آن است. این یک زنجیر است و همه با هم در راستای کاهش سوخت و تامین منافع مردم و مصرف کنندگان همراه و همدل باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید ناوگان حمل و نقل بین المللی خوبی داشته باشیم که به خوبی سرویس دهنده و حقوق شهروندی در آن رعایت شده باشد تا همه بتوانند استفاده کنند.

بهرام نیا در پایان متذکر شد: فعلا صحبتی درباره سهمیه بندی سوخت نیست و در حد حرف و گمان است. اگر سهیمه بندی شود کارت های سوخت به مدار بازخواهند گشت. ما به دلیل مدیریت های متفاوت از دولت در مجلس مصوب کردیم که کارت های سوخت مجدد در مدار باشد، الان در مدار هستند اما هنوز توسط دولت ساری و جاری نشده است که از کارت ها استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها