عضو سابق کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

آخوندی باید نسبت به آشفتگی بازار مسکن پاسخگو باشد

عضو سابق کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: متولیان امر مسکن در طول 5 سال گذشته همراه از پاسخگویی نسبت به کاستی های بازار مسکن سر باززدند و چنین امری منجر شده تا شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن در شرایط فعلی باشیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۱۴
آخوندی باید نسبت به آشفتگی بازار مسکن پاسخگو باشد

علیرضا خسروی نماینده سابق مردم سمنان با اشاره به عدم برنامه ریزی وزارت مسکن به منظور کنترل قیمت ها گفت: متاسفانه عملکرد آقای آخوندی در طول تصدی وزارت مسکن به گونه ای بوده که هیچ گاه مسئولیت حوادث، معضلات و همچنین کاستی های وزارتخانه خود را بر عهده نگرفته و هرکدام از سهل انگاری های زیرمجموعه خود را با مقصرسازی برگردن نهاد دیگری انداخته است. وقتی وزیر مسکن رسما اعلام کرده که افزایش قیمت مسکن ربطی به مولفه های اقتصادی نداشته و صرفا به سیاست خارجی مرتبط است به نوعی خود را از هرگونه پاسخگویی مبرا می سازد. نمونه های متعددی دیگری از فرافکنی و عدم پاسخگویی توسط آقای آخوندی وجود دارد به عنوان نمونه در ماجرای آتش گرفتن کشتی سانچی اولین واکنش عباس آخوندی این بوده که مسئولیت چنین اتفاقی بر عهده سازمان تامین اجتماعی است و یا در ماجرای سقوط هواپیما نیز مقصر اصلی را بخش خصوصی معرفی کرده است. به نظر می رسد وظایف وزارت مسکن، راه و شهرسازی کاملا مشخص و تعریف شده باشد و مقصرسازی های آقای وزیر یک نوع فرار رو به جلو تعبیر می گردد.

خسروی با تاکید بر لزوم پاسخگویی وزیر مسکن در برابر نمایندگان مجلس به فنر قیمتی بازار مسکن اشاره کرده و در این باره می افزاید: به نظر می رسد مرتبط دانستن هرگونه تحولات اقتصادی در حوزه مسکن به برجام توسط وزیر مربوطه در راستای انحراف افکار عمومی مطرح گردیده و نمایندگان مجلس باید با نظارت دقیق عملکرد این وزارتخانه، خواهان پاسخگویی وزیر مسکن نسبت به آشفتگی بازار باشند.

نماینده سابق مردم سمنان با انتقاد از پیوستگی همه تحولات اقتصادی کشور با برجام به لزوم تکیه بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و بیان می کند: وقتی دولت محترم همه ارتباطات خود را به برجام متصل کرده و در بازه زمانی تصویب برجام هیچ گونه عملکرد موثراقتصادی را برنامه ریزی نمی کند طبیعتا شاهد این ولنگاری اقتصادی در کشور هستیم. حال که آمریکا برجام را نقض کرده و همه برنامه های دولت برهم ریخته هیچگونه آلترناتیو موثری در شرایط فعلی توسط تیم اقتصادی دولت پیش بینی نشده است.

وی همچنین مقصرسازی را از جلوه های بارز دولت روحانی دانسته و در این باره می گوید: سیاست دولت روحانی از ابتدای دور اول ریاست جمهوری همواره بر پایه مقصریابی و مقصرسازی شکل گرفته به نحوی که در ابتدای کار کاستی های موجود به ویژه کاستی های اقتصادی را ماحصل ناکارآمدی دولت احمدی نژاد معرفی کرده و در شرایط فعلی نیز هرگونه کاستی اقتصادی را به نقض برجام توسط آمریکا متصل می سازد. اتصالی که خود دولت مبدع و بانی آن بوده است.

عضو سابق کمیسیون عمران مجلس در پایان به بی برنامگی دولت در نحوه بهره برداری از صندوق توسعه ملی اشاره کرده و در این باره می افزاید: متاسفانه در زمان حضور آقای روحانی در مسند ریاست جمهوری دست اندازی های متعددی به صندوق توسعه ملی شکل گرفته و در واقع ما هیچ ذخیره ای برای روزهای بحرانی نداریم. فلسفه حضور صندوق توسعه ملی، ایجاد اعتبار برای شرکت های خصوصی بوده ولی شاهدیم که دولت با دادن وام های گزاف به شرکت های کشتیرانی و همچنین هواپیمایی و همچنین عدم پرداخت معوقات این شرکت ها به دولت در واقع این سرمایه اقتصادی از بین رفته است. مگر قرار نبوده که در حدود 30 درصد از درآمدهای نفتی ما به صندوق توسعه ملی برگردد! وقتی ما هیچ آماری از فروش نفت توسط این وزارتخانه نداریم و همه این قراردادها را با مهر محرمانه مخفی نگه داشته اند، مجلس و مردم چگونه بدانند که چه میزان از درآمدهای نفتی باید وارد صندوق توسعه ملی بشود! موارد گفته شده صرفا بخشی از سهل انگاری های صورت گرفته توسط تیم اقتصادی دولت بوده که با بی مبالاتی نمایندگان مجلس و عدم نظارت صحیح آنها نیز همراه گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها