شبکه‌های مجازی به خودشیفتگی افراد دامن می‌زند و با افزایش میل به دیده شدن هیزم به آتش این اختلال می‌ریزد، اغلب افرادی که بدون هیچ هنری در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام دنبال‌کننده‌های زیادی دارند و به اصطلاح ستارهای این دنیا لقب گرفته‌اند ویژگی‌های مشترکی دارند، ویژگی‌هایی که با کنار هم گذاشتن آنها می‌توان به این نتیجه رسید که آنها فقط شبحی از یک ستاره هستند.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۸۵
شبح یک ستاره

ستارههای اینستاگرام و دیگر شبکههای اجتماعی معمولا نمیتوانند با دیگران همدلی کنند، آنها تمایلی وصف ناشدنی به توجه دیگران دارند، اما هنگام روبهرو شدن با افراد از خود واکنشی سرد نشان میدهند.

این افراد معمولا برای انتخاب دوستانشان نیز فاکتورهای خاصی را در نظر میگیرند، آنها چشم روی ارزشهای انسانی میبندند و اطرافیان خود را با توجه به موقعیت اجتماعی شان انتخاب میکنند، علاقه دیوانهوار به تحسین شدن و خود مهمپنداری مفرط نیز از دیگر ویژگیهای این افراد خودشیفته است.

ماجرا وقتی نگرانکننده میشود که این ستارههای پوشالی روی دیگر کاربران تاثیر بگذارند، افرادی که به عنوان شاخ مجازی نیز شناخته میشوند و دست به کارهایی میزنند که با هیچ منطقی نمیشود تائیدشان کرد.

رواج چالشهایی مانند ماشین پیاده، مانکن و کارت ملی بخوبی از تاثیرگذاری این ستارههای پوشالی حکایت دارد رواج تفکر این افراد در شبکههای مجازی و رقابت پوچ کاربران برای گرفتن لایک بیشتر باعث شده بسیاری از افراد در صفحات خود مسائلی را مطرح کنند که تا پیش از این شرم داشتند آنها را در خلوتشان هم به زبان بیاورند.

شبکههای مجازی این روزها در دنیا فراگیر شدهاند و نمیتوان استفاده از آنها را محدود کرد برای نمونه هر روز در اینستاگرام بیش از 5/3 میلیارد لایک رد و بدل میشود تا 80 میلیون عکسی که آن روز در این فضا مجال انتشار یافتهاند مورد قضاوت قرار گیرند در همین مدت نیز یک میلیارد و 400 میلیون نفر از زندگیشان در فیسبوک مینویسند.

بنابراین نمیتوان بیخیال این دنیال بزرگ شد به همین خاطر برای داشتن ستارههای واقعی در شبکههای مجازی باید برنامه داشت و این اتفاق میسر نمیشود بهجز با فرهنگسازی برای بهبود رفتار مردم و تلاش برای معرفی و پرورش قهرمانهایی که به معنی واقعی ستارهاند، نه شبحی از آن.

مهدی آیینی

روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها