به مناسبت هفته دولت انجام می‌شود

افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور +جدول

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

مسکن مهر رها شد چون می خواستند بگویند پروژه ای ناموفق است/مسکن اجتماعی در حد حرف باقی ماند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:بعد از نا بسامانی ها در بازار اقتصادی کشور، شاهد تغییرات ناهنجار قیمت دربخش خرید و اجاره مسکن هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۵۸
مسکن مهر رها شد چون می خواستند بگویند پروژه ای ناموفق است/مسکن اجتماعی در حد حرف باقی ماند

به گزارش جام جم آنلاین عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه با بیان اینکه امسال عدد اضافه بهای اجاره مسکن بسیار بالاتر از روند سالهای گذشته تعیین شده گفت: وقتی قیمت ها افزایش یافت افرادی که در این بخش سرمایه گذاری کرده و در آمد خود را منوط به دریافت اجاره بها کرده بودند نیز برای تامین هزینه زندگی خود ناچار به افزایش قیمت شدند و همین امر منجر شد تا به تورم در بخش مسکن بیشتر دامن زده شود.

وزیرپیشین رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش بی جای قیمت در بخش مصالح ساختمانی افزود: بالا رفتن قیمت اقلام، نرخ ساخت و ساز، و رکودی که طی چند سال اخیر در این بخش حاکم بود باعث شد که همه عوامل دست به دست یکدیگر بدهد و افزایش قیمت ها را در بخش مسکن رقم بزند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:درسالهای اخیر شاهد بودیم که در مناطقی که متقاضی مسکن جدید بودند سیاست گذاری صورت نگرفت و به دلیل عدم نیاز سنجی، برخی مناطق نیز با اشباع مسکن مواجه شدند که خالی بودن بسیاری از واحد ها حاصل این بی تدبیری است .

وی در پاسخ به اظهارات وزیر راه و شهر سازی که اعلام کرده افزایش قیمت مسکن ربطی به این وزارتخانه ندارد افزود: اگرافزایش قیمت به وزیر راه و شهرسازی مربوط نیست خوب طبیعتا باید سازمان میادین و تره بار دراین زمینه پاسخگو باشد که علت افزایش بهای مسکن کجاست!

نماینده کرمانشاه در خصوص مسکن اجتماعی که قرار بود جایگزین مسکن مهر شود گفت:‌ این پروژه اجرایی نشد و در حد حرف و سخن باقی ماند و اگر نمونه ای از این مسکن را در کشور شاهد هستید حتما به ما هم بگویید .

وی با بیان اینکه با اتمام هر دولتی، دولت جدید بر سر کار آمده اقدامات گذشته را تخریب می کند یادآورشد :مسکن مهر بهترین اقدامی بود که برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر و یا متوسط جامعه صورت گرفت چون در این پروژه قیمت زمین از ساخت و ساز حذف شد و چندین میلیون خانواده توانستند از مزایای آن استفاده کنند.

نماینده کرمانشاه گفت:اگر این روند ادامه پیدا می کرد الان خیلی از مسائل مسکن حل شده بود اما شاهد بودیم که در اقدامات نمایشی و زشت به واسطه زلزله سرپل ذهاب عده ای دست به تخریب سیاسی مسکن مهر زدند و آنرا پروژه ای غیر ایمن دانستند.

وی با تاکید بر اینکه در زلزله سر پل ذهاب که قدرت تخریب بسیار بالا بود تنها دیوار ها تخریب شدند افزود:به گفته اهل فن سقف و ستون در ساختمان اهمیت زیادی دارد ودر این زلزله سالم باقی ماند که نشان می دهد مسکن مهر مقاوم ترین ساختمانی بود که در این شهر ساخته شده بود.

مصری با اشاره به اینکه از طرح مسکن اجتماعی که در دولت فعلی ارائه شد خبر نداریم گفت:مسکن مهر رها شد چون می خواستند بگویند پروژه ای ناموفق است ولی هم اکنون همه می دانند که این پروژه کارکرد خوبی داشت و بسیاری از مردم را راضی و خانه دار کرد، لذا این دولت نیز باید به این پروژه بها می‌داد نه اینکه از اساس چنین اقدامی را بکوبد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها