عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

هیچ نظارتی بر فروش البسه نیست

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین؛

حجاب و عفاف به معنای شلختگی نیست / آقایان هم باید پوشش و عفاف مناسب داشته باشند

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت:حجاب برای بانوان امنیت را به همراه دارد و حجاب، عفاف و پوشش جزء ارزش‌های ایران اسلامی‌ و فرهنگ ایرانی است همچنین از خصلت‌های زن ایرانی و مسلمان بشمار می‌رود و بر آن سفارش بسیار شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۵
حجاب و عفاف به معنای شلختگی نیست / آقایان هم باید پوشش و عفاف مناسب داشته باشند

سیده فاطمه ذوالقدر، در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین با اشاره به تاثیر حجاب و عفاف در فرهنگ کلان شهر تهران، ابراز داشت : در مورد حجاب و عفاف از اوایل انقلاب تا کنون روش‌های زیادی بکار گرفته شده است؛ اما متاسفانه به وضعیت مطلوبی که مد نظر و مورد انتظار بود، نرسیدیم. ممکن است سیاست‌ گذاری‌ها یا برخی اقدامات اشتباه بوده و شاید اجبار در این زمینه نتیجه معکوس داده است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در موردحجاب ابراز داشت: موضوع حجاب باید بیشتر از طریق فرهنگ‌سازی و خانواده‌ها با صحبت و ملایمت باشد تا نتیجه بهتری حاصل شود. حجاب برای بانوان امنیت را به همراه دارد و حجاب، عفاف و پوشش جزء ارزش‌های ایران اسلامی‌ و فرهنگ ایرانی است همچنین از خصلت‌های زن ایرانی و مسلمان بشمار می‌رود و بر آن سفارش بسیار شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: نسل جوان در معرض تهاجم‌های فرهنگی و فضای مجازی است و نقش خانواده‌، مدرسه، آموزش و پرورش و صدا و سیما در فرهنگ سازی این نسل باید بسیار پررنگ باشد. همه باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و با برگزاری جلسات و تشکیل اتاق‌های فکر بدنبال روش‌های جدید برای گرایش جوانان به فرهنگ اسلامی باشند.

ذوالقدر با بیان اینکه رعایت حجاب‌و‌عفاف تنها برای بانوان نیست و آقایان نیز باید فرهنگ عفاف‌ را رعایت کنند، افزود: آقایان نیز باید در پوشش، رفتار و در کلام خود عفت داشته باشند. هر فردی باید عفت کلام، پوشش، آراستگی ظاهر را توام داشته باشد.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف به معنای شلختگی نیست و تنها با چادر سر کردن نیز مهیا نمی‌شود بلکه باید ظاهری آراسته‌ و به روز نیز داشته باشند چراکه پیغمبر (ص) نیز بر آراستگی و نظافت سفارش کرده است و بر آن تاکید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها