اگر تاکنون محصولات و خدمات شرکت خود را به روش‌های سنتی عرضه کرده‌اید، باید پیش از آن که دیر شود برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک اقدام کنید. قضیه در سراسر جهان آن قدر جدی است که تحلیلگران آمریکایی می‌گویند تا پایان سال ۲۰۱۸، حدود ۸۶۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی در آمریکا تعطیل خواهد شد. به گزارش زومیت و به نقل از INC به نظر می‌رسد برخی شرکت‌های قدیمی که از سابقه‌ای طولانی برخوردارند، باید مدل‌های تجاری سنتی خود را کاملاً تغییر دهند.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۰۴
کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنید

این تحول تنها مستلزم حفظ شیوه‌های خرید مشتریان فعلی نیست، بلکه به معنی بازسازی کامل چارچوب پیشنهادات و راه‌حل‌هایی است که ارائه می کنند. در ادامه، هفت نکته‌ای که شرکت‌ها باید در فرآیند گذار به تجارت الکترونیک مدنظر داشته باشند را مرور می‌کنیم.

با یک برنامه استراتژیک شروع کنید: تصمیماتی که باید در فرآیند آنلاین شدن اتخاذ کنید، اصلاً تصمیمات آسانی نیست و نباید آنها را به زمان مقتضی موکول کنید. اولین گام شما این است این متغیرها را در محدوده وسیعتر استراتژی کسبوکار خود قرار دهید.

زنجیره تأمین مناسبی بسازید: آمازون پرایم نخستین صفحه از یک زنجیره عرضه سراسری را ورق زد. اگر به فروشگاههای محبوب آنلاین نگاه کنید، متوجه میشوید مردم انتظار دارند سفارش خود را معمولا در یکی دو روز دریافت کنند. به همین دلیل باید تمام پیشبینیهای لازم را برای سازماندهی یک زنجیره تأمین عالی در نظر بگیرید.

فروش مستقیم خود را حداکثر کنید: میتوانید برای فروش محصولات خود به فروشگاههای مشهور آنلاین مراجعه کنید. این کار فرصتهای خوبی در اختیار شما میگذارد و البته چالشهای خاص خود را دارد. بهترین راهکار این است سعی کنید فروش مستقیم از طریق وبگاه خصوصی شرکت خودتان را به حداکثر برسانید. در این راه نیز اولین قدمی که باید بردارید، قیمتگذاری آنلاین و حفظ حداقل قیمت قابلپذیرش (MAP) است. فروشگاهها و بازارگاههای آنلاین برتر، استراتژیهای قدرتمندی برای قیمتگذاری محصولاتشان دارند، اما اگر شما بخواهید روش مشابهی پیاده کنید، حاشیه سود خود را به خطر میاندازید. یک بازار آنلاین میتواند کانالی برای افزایش حجم فروش شما باشد اما وبگاه، کانالی است که کسبوکار شما را ارزشگذاری میکند.

فاکتورهای عملکرد را بهطور دقیق ارزیابی کنید: نرخ تبدیل آنلاین، یک بازی است که بخشی از آن علم و بخش دیگر هنر است. فروشگاههای تجارت الکترونیک به طرحبندی و زیبایی نیاز دارند. بازاریابان دیجیتال ماهر، میدانند اصولی را در هر صفحه رعایت کنند تا کاربران وارد عمل شوند. فروشندگان آنلاین هوشمند نیز میدانند نتیجه هر عمل کاربران، هر کلیک و تبدیل بر اساس هر آیتم چیست.

یک فروشگاه آنلاین سطح بالا بسازید: انتخاب فناوری مناسب تجارت الکترونیک، مبحث مهمی است. اگر از ابتدا وبگاه قدرتمندی با قابلیتها و کارکردهای عالی نسازید، بعدها ابزارهای خوبی برای بالا بردن نرخ تبدیل یا فراهم کردن تجربه خوب کاربری در اختیار ندارید. شما باید تصمیمات مهمی اتخاذ کنید، مثلاً اینکه میخواهید از چه پلتفرم تجارت الکترونیک و چه فضای میزبانی استفاده کنید.

زمانی که سایر الزامات فروش (مانند تضمین کیفیت، ایمنی و فروش خارج از قفسه) را در نظر بگیریم، این تصمیمات پیچیدهتر میشوند و سرعت پیشرفت را پایین میآورند. ضمن اینکه شما باید یک راهکار پرداختی مناسب و امن نیز پیشبینی کنید.

از ترکیب کانالهای فیزیکی و دیجیتال استفاده کنید: موفقیت همزمان در چند کانال، به ترفندهای خاصی نیاز دارد. اگر سازمان شما یک کسبوکار سنتی است، ممکن است کنار گذاشتن برخی عادتها را سخت بدانید. گاهی خردهفروش ها کیوسکهای رایانهای را کنار فروشگاه خود نصب میکنند که به مردم اجازه میدهد از طریق یک کانال آنلاین، انتخابهای بیشتری داشته باشند. هر زمان که فردی از این کیوسکها خرید کند، به فروشندگان فروشگاه کمیسیون پرداخت میشود.

رسانههای اجتماعی را فراموش نکنید: شرکت Glade، نمایشگاهی را بانام موزه احساسات در نیویورک افتتاح کرد تا قدرت عطرهای خود را نشان دهد. در این نمایشگاه هالههای وهمانگیز نور و ابر، فضایی احساسی به وجود آورده بود. تنها یک ویدئو از این موزه، بیش از یک میلیارد تأثیر رسانهای ایجاد کرد. شرکت Glade از رسانههای اجتماعی برای توسعه یک تجربه همهجانبه استفاده کرد. شما نیز میتوانید از رسانههای اجتماعی برای تعامل و ترکیب دنیای فیزیکی و دیجیتال استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها