مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای سواحل دریای خزر از روز شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۱۸
کاهش دمای هوا در سواحل خزر از روز شنبه / وزش باد شدید در شرق کشور

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در قالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: امروز در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات با گرد و خاک همراه بوده و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز در منطقه زابل در بعضی ساعات توفان شن و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: بعد از ظهر روز جمعه با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موج تراز، در برخی نقاط اردبیل و گیلان، وزش باد، رگبار پراکنده، باران و گاهی رد و برق پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز شنبه در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی از مناطق گیلان و مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز در شمال تهران و سمنان رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه در حاشیه جنوبی دریای خزر دمای هوا چهار تا شش درجه خنک خواهد شد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده، باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.همچنین سواحل شرقی دریای عمان در روزهای آینده مواج خواهد بود.

وظیفه ضمن تشریح وضعیت آب‌وهوای تهران،تصریح کرد: هوای تهران در روز پنج‌شنبه صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و کمینه دمای ۲۴ درجه سانتگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران روز جمعه صاف گاهی همراه با باد و افزایش وزش باد در اوایل شب، با بیشترین دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و کمترین دمای ۲۵ درجه سانیتگراد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها