دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر در رابطه با اغتششات اخیر این شهرستان گفت:اکنون شهر در آرامش کامل است، در جریانات اغتشاش کسی کشته نشده و متاسفانه مسائل مطرح شده پروژه بحران سازی و فضاسازی رسانه‌های بیگانه است.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۲۴
بازداشت ۳۰ نفر از عوامل اغتشاش در خرمشهر

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا باوی در گفتگو با میزان در رابطه با حوادث اخیر در این شهرستان اظهارکرد: شهر در آرامش کامل است، در این جریانات کسی کشته نشده و متاسفانه مسائل مطرح شده در ادامه پروژه بحران سازی و فضاسازی رسانه‌های بیگانه است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از مردم برای مطالبه گری و قضیه آب آمده بودند، اظهارکرد: متاسفانه عده‌ای از این وضعیت سوء استفاده کرده و موجب درگیری و تنش در شهر شدند و هیچ خسارت اساسی به اموال بیت المال وارد نشده است.

این مقام قضایی افزود: در همان شب حادثه با مدیریت شورای تامین استان خوزستان و شهرستان خرمشهر، آرامش به مجموعه بازگشت و ۳۰ نفر از عوامل اغتششات اخیر دستگیر شدند که تحقیقات تکمیلی در جهت شناسایی دیگر عوامل در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت شفاف و سالم و آرامی در شهر برقرار است و کسی دراین درگیری کشته نشده است، اضافه کرد: آنچه که توسط رسانه‌های بیگانه عنوان می‌شود متاسفانه پروژه‌های معروف کشته سازی است، آن‌ها نام فردی را بعنوان کشته اعلام کردند که آن فرد در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز استان گفته که کشته نشده و زنده است.

باوی گفت: مشکل آب دو دلیل عمده داشت، آب رودخانه کارون به خاطر مسائل کم بارشی پایین آمد و ضمن اینکه ورود آب رودخانه اروند به کارون باعث شوری آب شده بود؛ خرمشهر و آبادان آخرین نقطه جریان آب هستند، ۲۰ درصد آب شهروندان از رودخانه کارون تامین می‌شود که با پایین آمدن سطح آب رودخانه، شوری آب زیاد شد و همچنین ۸۰ درصد از آب این شهرستان از طرح غدیر یک تامین می‌شد که آن هم دچار شکستگی شد.

این مقام قضایی افزود: در حال حاضر لوله غدیر تعمیر شده و به مدار بازگشته است، اما طرح کلی برای رفع آب شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان و دارخوین در یک طرح غدیر دیگری در حال انجام است که در ۱۵ تیر این طرح انجام می‌شود و به طور کلی مشکل آب در این شهرستان‌ها حل خواهد شد.

دادستان خرمشهر در پایان تاکید کرد با هرگونه عوامل اخلال در نظم و امنیت عمومی که قصد تخریب اموال بیت المال را دارند برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها