دبیر کل بنیاد هابیلیان و کارشناس مسایل مربوط به تروریسم اقدام نظامی آمریکا علیه هواپیمای 655 ایرباس را مصداق بارز تروریسم دولتی خواند و از اهداف پس پرده حضور نمایندگان کاخ سفید در میتینگ های منافقین سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۶۱
انهدام ایرباس655 جلوه‌ای از تروریسم دولتی بود/ دلایل حضور نمایندگان آمریکا در جلسات حقوق بشری منافقین خلق

محمد جواد هاشمی نژاد در گفت وگو با جام جم آنلاین در رابطه با سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایران، این اقدام جلوه شفاف ضدیت آمریکا با مبانی حقوق بشری دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایالات متحده سلسله اقدامات هماهنگی علیه ملت ایران انجام داد تا نظام را به ورطه براندازی هدایت کند و این پروژه براندازی همیشه از اهداف کاخ سفید به شمار رفته است.

وی افزود: آمریکایی ها هیچ رژیمی را در منطقه جز رژیم های دیکتاتور، مرتجع و توتالیته مانند عربستان سعودی و رژیم شاه در گذشته برنمی‌تابند. لذا بعد از انقلاب اسلامی تحریم های گسترده ای علیه مردم ایران اعمال کردند، یک جنگ همه جانبه نیابتی با پیاده نظامی همچون صدام علیه ما آغاز کردند اما با وجود اینکه عراق را مورد حمایت همه جانبه قرار دادند، مقاومت مردم ایران صحنه جنگ را به یکباره به نفع ایران تغییر داد که پیشروی رزمندگان ما تا منطقه فاو در عراق یکی از آن تحولات بود.

هاشمی نژاد ادامه داد: در چنین شرایطی بود که دولتمردان واشنگتن به شدت احساس می‌کردند که منافعشان در خطر است، قدرت ایران در جنگ به حدی رسیده بود که چیزی نمانده بود که رژیم بعث عراق توسط جمهوری اسلامی ایران ساقط شود در اینجا بود که آمریکایی ها مستقیماً وارد جنگ با ایران شد چون آنها تا جایی که بتوانند بطور مستقیم وارد هیچ جنگی نمی شود و سعی می کنند جنگ نیابتی کنند مگر آنکه در جایی که عوامل شان در حال شکست باشند در این شرایط از هیچ اقدام نظامی صرف نظر نمی کنند.

وی با تروریستی خواندن حمله نظامی ناو آمریکا به هواپیمای ایرباس آن را مصداق بارز تروریسم دولتی خواند و گفت: اقدام تروریستی چه مستقیم باشد و چه جنایت گسترده‌ای مثل آنچه که در هیروشیما شاهد بودیم برای آمریکا فرقی ندارد. این اولین باری نبود که ایالات متحده سلاح های خود را به سمت مردم عادی و غیرنظامی هدف قرار می‌دهد. در مورد هواپیمای مسافربری ایرباس هم به همین ترتیبآ آنها با ۲۹۰ مسافر هواپیما را مورد هدف قرار داد و قطعا این اقدام با قصد قبلی صورت گرفت تا به دنیا نشان دهند آنجایی که ما(آمریکا) در میدان جنگ توان مقابله نداریم از کشتار وسیع مردم هیچ ابایی نداریم.

هاشمی نژاد به رفتار شرم آور دولت ریگان در بعد از فاجعه هولناک سرنگونی هواپیمای ایرباس اشاره کرد و عنوان داشت: شاهد بودیم دولت آمریکا فرمانده ناو وینسنس را نه تنها توبیخ نکرد بلکه مدال شجاعت هم به وی اعطا کرد و ما هنوز نمی دانیم که شجاعت بابت چه چیزی؟! آیا کشتن ۲۹۰ نفر روی هوا کار خیلی سختی است و جز درنده خویی و سفاکی چیز دیگری معنا می دهد.

وی با زیر سوال بردن اظهارات فرمانده وینسنس مبنی بر به اشتباه هدف قرار دادن یک هواپیمای غیر نظامی ابراز داشت: کودکانه است بپذیریم یک ناو پیشرفته جنگی هواپیمای نظامی و هواپیمای غیرنظامی را تشخیص نداده است.

دبیر کل بنیاد هابیلیان با انتقاد از پرداخت ۶۲ میلیون دلار بعنوان غرامت به خانواده جانباختگان ایرباس تصریح کرد: این مبلغ در قبال پول هایی که دولت ایالات متحده از ایران به یغما برده و توطئه هایی که علیه ملت ما همچون راه اندازی گروهک های تروریستی در ایران بسیار ناچیز است اما برای اینکه ظاهر امر را در نظام بین الملل نگه دارد حمیات پوشالی حقوق بشری خود را نشان دهد این مبلغ را بعنوان غرامت پرداخت کرد.

هاشمی نژاد خاطر نشان کرد: گروهک منافقین با حمایت های همه جانبه آمریکا انواع و اقسام جنایات مختلف علیه مردم ایران ترتیب داد اما وقتی مباحث حقوق بشری مطرح می‌شود دولت ایالات متحده از همین گروه های منافق و تروریست در فرانسه و آمریکا میتینگ برگزار می کنند در آن میتینگ ها شرکت می کنند و از جنایات آنها (طبق اسناد موجود در وزارت خارجه آمریکا) علیه مردم ایران دفاع می کنند.

وی تاکید کرد: امروز هم آمریکایی ها همچون فرمانده ناو وینسنس به جنایتکاران مدال شجاعت اعطا می کنند و با بازی با واژه فوق بشر در میتینگ های منافقین آزادی ایران و مباحث حقوق بشری و حقوق شهروندی را مطرح می کنند. این در حالی است که در اقدامی مضحک نماینده دفاع از حقوق ایرانیان را از نمایندگان روسیاه منافقین خلق اتخاب می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها