حواشی نشست سالانه منافقین در پاریس توجه رسانه‌های غربی را جلب کرد

منافقین و هواداران کرایه‌ای

آخرین نشست سالانه اعضای فرقه رجوی در پاریس که دست آن به خون بیش از 17هزار انسان بی‌گناه ایرانی آلوده است به حدی فضاحت بار بود که رسانه‌های غربی نیز نتوانستند از خیر آن بگذرند. این نشست روز شنبه با تبلیغات گسترده و پوشش لحظه به لحظه رسانه‌های ضدایرانی از جمله با حضور بیش از 4000 نفر برگزار شد، اما بخش عمده‌ای از حضار اصلا در جریان موضوع کنفرانس نبودند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۰۵
منافقین و هواداران کرایه‌ای

روزنامه انگلیسی گاردین در این خصوص مینویسد: «خیلی از حاضران پناهندگان خارجی و اهالی شرق اروپا بودند سوار اتوبوس شده بودند تا برای تعطیلات آخر هفته به پاریس بروند.» این روزنامه مینویسد خیلی از شرکتکنندگان کسل به نظر میرسیدند و هنگام سخنرانیها، خیلی از حضار خمیازه میکشیدند. این شرکتکنندگان که عمدتا اتباع لهستان، چک، اسلواکی، آلمان و نیز پناهندگان سوری مقیم اروپا بودند که وعده وسوسهبرانگیز یک سفر تقریبا مجانی به پاریس به همراه غذا و اقامت را پذیرفته بودند. یک زن جوان سوری که روی زمین نشسته بود به خبرنگار گاردین گفت: «ما پیشنهادی در فیسبوک دیدیم و پذیرفتیم برای تعطیلات به اینجا بیاییم. من هرگز پاریس را ندیده بودم. من چیزی در مورد سازمان مجاهدین خلق نمیدانم.»

چند میگیری سخنرانی کنی؟

گاردین سازمان منافقین را یک «فرقه» توصیف میکند که حول محور یک شخصیت میچرخد، مریم رجوی.

به نوشته این روزنامه، این گروهک تا سال 2009 و 2012 به ترتیب در فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت. گاردین میگوید: «اکثر ناظران سیاست ایران میگویند که این گروه از حمایت بسیار کمی برخوردار است و به خاطر خشونت و ارتباط نزدیک با اطلاعات اسرائیل مورد تنفر خیلیهاست.» در این نشست هم مانند سالهای گذشته تعدادی از مقامات حاضر و سابق آمریکایی و اروپایی شرکت داشتند. مهمترین این مقامات رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی دونالد ترامپ بود که سخنرانی بلندبالایی نیز در این نشست داشت.

به گزارش گاردین، جولیانی یکی 33 مقام حاضر و سابق آمریکایی بود که در کنفرانس شرکت داشتند. از دیگر مهمانان میتوان به بیل ریچاردسون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، وزیر سابق انرژی و فرماندار نیومکزیکو و نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و یار نزدیک ترامپ اشاره کرد.

استفان هارپر، نخست وزیر سابق کانادا نیز در سخنرانی خود از براندازی نظام در ایران حمایت کرد. گاردین در ادامه نوشت، هنوز مشخص نیست که سخنرانان این تجمع مبلغی را برای سخنان خود دریافت کردهاند یا خیر، اما این گروهک به پرداخت «مبالغ بالا به سخنرانان شهره است.» گاردین اما اشاره میکند که براساس تحقیقات روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در سال 2011، این گروه بیش از 25،000 دلار به سخنرانان خود میپردازد.

ما پشت اعتراضات هستیم

از نکات جالب توجه این نشست سخنان جولیانی بود که با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران گفت که این اعتراضات از بیرون سازماندهی میشوند.

جولیانی که بارها در نشستهای گروهک منافقین شرکت کرده است، گفت: «این اعتراضات خود به خودی رخ نمیدهد. آنها اتفاق میافتند به خاطر افراد ما در آلبانی (مقر جدید گروهک منافقین بعد از اخراج آنها از عراق) و خیلی از افراد ما در اینجا و سراسر جهان.»

البته مشخص نبود که منظور جولیانی از «مردم ما» گروهک منافقین است یا آمریکا یا هردو، اما در هر صورت این اظهارات در کنار بیانات دیگر مقامات آمریکایی چون وزیر خارجه مایک پمپئو که تلویحا به ارتباط داشتن اعتراضات به آمریکا اشاره کردهاند نشان میدهد دشمنان ایران توطئههای بزرگی در سر دارند.

جولیانی با به زبان آوردن آرزوهای خود گفت که حکومت ایران باید با «دولت دموکراتیکی جایگزین شود که خانم رجوی نمایندگی میکند.»

هدف تحریمها

جولیانی اذعان کرد که هدف آمریکا از خروج از توافق هستهای و اعمال دوباره تحریمها ضد ایران «تغییر رژیم» است.

جولیانی همچنین با حمله به اروپاییها به خاطر امضای توافق هستهای و خرید نفت از ایران گفت که آنها باید «از خود شرمنده باشند.» این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز شنبه خود در مراسم دانشآموختگی دانشجویان دانشگاه امامحسین فرمودند دولت ترامپ نیز مانند دولتهای قبلی آمریکایی در متوقف کردن نظام جمهوری اسلامی ناکام خواهد بود.

ایشان با اشاره به برنامه آمریکا که اعمال فشار اقتصادی شدید برای به ستوه آوردن مردم و ایجاد شکاف در کشور و در نهایت تغییر نظام ایران است، فرمودند: «شش رئیسجمهور دیگر قبل از این شخص هم این تلاش را کردند و همه آنها از میدان خارج شدند و نتوانستند این مقصود شیطانی را انجام بدهند.»

علیرضا هاشمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها