یک سیستم هوش مصنوعی متعلق به شرکت آی‌بی‌ام برنده مناظره با انسان شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۳۸
هوش مصنوعی‌ برنده مناظره

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، فناوری هوش مصنوعی آبیبیام در مناظرهای یک مناظرهکننده حرفهای را شکست داد. این سیستم هوش مصنوعی که Project Debater نام گرفته برای غربال کردن اطلاعات از منابع معتبر طراحی شده تا چشماندازی دقیق و ارزشمند در عصر ارتباطات فراهم کند.

در وبسایت پروژه آمده است: بهتدریج Project Debater به افراد کمک میکند تا مناظراتی قابل قبول و با توجه به شهود داشته باشند. همزمان از تاثیرگذاری احساسات و ایجاد ابهام جلوگیری میکند.مناظرهای که در ۱۷ ژوئن انجام شد نیز این ادعا را تائید میکند.

طبق گزارش بی بی سی، Project Debater بدون اتصال به اینترنت کار میکند. با این حال سیستم هوش مصنوعی به صدها میلیون سند ذخیره شده دسترسی دارد. بیشتر این اسناد روزنامه و ژورنالهای آکادمیک هستند. جالبتر آنکه این سیستم هیچ اطلاعی از موضوع بحث نداشت. درمرحله بعد این ماشین در مواجهه با مناظره کننده انسانی قرار گرفت.

موضوع بحث نیز تخصیص بودجه عمومی برای اکتشافات فضا بود. مناظره کننده انسانی و ماشین فرصت ۴ دقیقه سخنرانی، ۴ دقیقه نقد و ۲ دقیقه برای نتیجهگیری داشتند. در نهایت پس از مناظره، تماشاچیان به نفع ماشین هوش مصنوعی رای دادند زیرا به نظرشان اطلاعات بیشتری داشت. نکته مهم آن است که اکنون هوش مصنوعی با آموزش میتواند مانند یک انسان سخن بگوید و پس از جستجو در انبوهی از اطلاعات دلایلی قابل قبول و صحیح ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها