رییس پلیس پیشگیری ناجا از برنامه ریزی برای حذف بدرقه فیزیکی متهمان توسط مأموران به محاکم قضایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع و امکانات این طرح زودتر اجرایی شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۰۷
حذف «مأمور بدرقه» متهم از کلانتری‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمد شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات در دست انجام پلیس پیشگیری ناجا اظهارکرد: یکی از برنامه‌های آینده ما بحث پیشگیری از بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است.

وی در توضیح بیشتر این طرح گفت: یکی از جلوه‌های نامطلوب مأموریت پلیس این است که هر روز از ساعت 8 صبح به بعد تعدادی از شهروندان با دستنبند و مأمور به سمت محاکم قضایی منتقل می شوند که این امر چندان ظاهر درستی نداشته و علاوه بر اینکه نیروی انسانی زیادی را نیز از کلانتری ها طلب می کند، ممکن است حقوق برخی از شهروندان نیز در این خصوص تضییع شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: درهمین راستا طرحی را پیشنهاد کرده و در حال بررسی ابعاد آن هستیم تا بتوانیم از طریق ویدیو کنفرانس ارتباط با محاکم قضایی برقرار شود و متهم یا شاکی دیگر به دادسرا مراجعه نکرده و با حضور در همان کلانتری با قاضی پرونده خود صحبت کرده و وضعیتشان همانجا تعیین تکلیف شود.

شرفی درباره وضعیت اجرای این طرح نیز گفت: این طرح هنوز اجرایی نشده و ما در حال انجام زیر ساخت های فناوری اطلاعاتی آن هستیم. علاوه بر آن به یکسری تجهیرات سخت افزاری نیز نیاز است که ما برخی منابع آن را پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم با پشتیبانی مالی، بتوانیم این طرح را که منجر به صرفه جویی در منابع انسانی شده و درحفظ و صیانت حقوق شهروندان و همکاران ما موثر است زودتر انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها