عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می خواهیم تغییری در الگوی مصرف جامعه ایجاد کنیم باید دگرگونی در فرهنگ جامعه را مد نظر قرار دهیم.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۳۱
تغییر در الگوی مصرف جامعه با دگرگونی در فرهنگ نتیجه بخش است

حسن سلیمانی نماینده کنگاور در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: وقتی برای خرید کالا به جای اینکه دست به انتخاب درست بزنیم ولع داریم و فرهنگ ترغیب مصرف گرایی در جامعه وجود دارد بنابراین نمی توانیم انتظار داشته باشیم که فرزندان ما نیز از این رفتار پیروی نکنند.

وی با اشاره به نقش آموزش در گسترش فرهنگ صرفه جوی در کشور گفت:از ابتدای مهد کودک تا دانشگاه، فرزندان ما تنها یاد می گیرند که چگونه مصرف کنند اما هیچ کدام نمی آموزند که متناسب مصرف کنند و یا با فرهنگ پس انداز آشنا شوند.

حسن سلیمانی نماینده کنگاور افزود:ضعف فرهنگی را نمی توان با حکم قانونی اصلاح کرد چون حکم قانون شامل باید ها و نباید ها است اما فرهنگ با باید و نباید حکومتی جلو نمی رود.

وی گفت:اولیای امور فرهنگی که مسئولیت بزرگی در این مسیر داشتند مقصر هستند و باید ازآنها پرسید ماموریتی که داشتند چرا با چنین نتیجه ای روبه رو شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نقش پویش های اجتماعی برای رسیدن به مصرف درست در جامعه را سازنده دانست و افزود:فضا های مجازی امکانات مناسبی هستند تا وحدت فکری ،رفتاری و ساختاری ایجاد شود و شان واحدی برای موفقیت جامعه شکل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها