نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین:

‌بدون فرهنگ سازی و آموزش نمی توان الگوی مصرف را تغییر داد

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه و نظام از اهمیت بالایی برخوردار گفت:قوانین بسیار خوبی در بحث بهینه سازی مصرف به تصویب رسیده اما قانون ،‌بدون فرهنگ سازی و آموزش نمی تواند در جامعه کار ساز باشد وتاثیرات عملی خود را بگذارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۰۵
‌بدون فرهنگ سازی و آموزش نمی توان الگوی مصرف را تغییر داد

قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر در گفتگو با جام جم آنلاینبا اشاره به اینکه در قوانین مصوب مجلس در مورد مصرف بهینه انرژی از جمله آب و برق و فرآورده های نفتی ،تشویق و جریمه هایی در نظر گرفته شده افزود: متاسفانه آمارها نشان می دهد که جامعه از الگوی مصرف پیروی نمی کند و هرکس بر اساس میزان توانایی خود در این زمینه قدم بر می دارد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکی از دلایل رعایت نشدن الگوی مصرف را مسایل فرهنگی عنوان و تاکید کرد: اینکه در کشور بخواهیم از طریق قوه قهریه و اجبار کارها را پیش ببریم نمی تواند جامعه را ترغیب به انجام قانون نماید لذا باید فرهنگ سازی را در اولویت قرار دهیم تا از این مسیر اصلاح الگوی مصرف نهادینه شود.

نماینده نوشهر گفت:‌آموزش و فرهنگ سازی درست از سطح مدارس ابتدایی تا دانشگاه در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی می تواند حرکت درستی را در مسیر اصلاح الگوی مصرف برای آینده کشور رقم بزند .

وی افزود:‌تا به آموزش کودکان همت نکنیم و فرهنگ سازی را در حوزه های تعلیم و تربیت قرار ندهیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که قوانین مصوب کشور به نتیجه برسند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه با گذشت حدود 3 ماه از سال 97 با عنوان حمایت از کالای ایرانی هنوز موفقیتی در این بخش بدست نیامده گفت:قوانین در حد بسیار کوچکی اثر گذاراست و زمانی قانون اجرایی و ریشه ای می شود که درمورد آن فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی در خصوص حرکت های اجتماعی در مورد اصلاح الگوی مصرف درست در جامعه افزود: کسانی می توانند حرکت های اجتماعی را رهبری کند که خودشان از اقداماتی که حمایت می کنند پیروی نمایند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:با شعار نمی توان الگوی مصرف را تغییر داد بلکه باید با حرکت های الگو محور، مردم را ترغیب به انجام حرکت های گروهی کرد،لذا باید همه دست به دست هم بدهیم و و فرهنگ سازی را در اولویت قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها