نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین:

اصلاح الگوی مصرف با قانون و بخشنامه تغییر نمی کند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:اصلاح الگوی مصرف با قانون و بخشنامه تغییر نمی کند بلکه با باورها و اعتقادات افراد سر وکار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۰۴
اصلاح الگوی مصرف با قانون و بخشنامه تغییر نمی کند

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به وجود قوانین بسیار زیاد در کشور در خصوص اصلاح الگوی مصرف افزود:‌ قانون بخش ناچیزی از سهم حرکت جامعه به سمت بهینه مصرف کردن را می تواند نقش افرینی کند و به تنهایی نمی تواند جامعه را به مقصد برساند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونگذاری را بر عهده دارد و در این جهت طرحی را با مضمون "حمایت تبلیغی از کالاهای داخلی " طراحی کرده یاد آور شد: این طرح توجه ویژه ای به آموزش کودکان ، زیر ساخت های فرهنگی جامعه و اقدامات عملی که می تواند در یک حرکت عظیم اجتماعی تاثیر گذار باشد دارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سهم قانون در حرکت های مردمی را 30 درصد دانست و گفت: برخی حرکت های اقتصادی ریشه در فرهنگ هر جامعه دارد و براین اساس باید برای جلوگیری از اسراف برخی مسایل فرهنگی را تقویت و نهادینه کنیم.

وی در مورد حرکت های اجتماعی در مورد نخریدن برخی اجناس وکالاهای خارجی و گران افزود:در جامعه برخی اقشار بر روی جامعه تاثیر گذار بوده و می توانند پیام های مناسب را به مردم انتقال بدهند اما این حرکت ها باید واقعی باشد و این افراد نباید در جهت خلاف این باورها حرکت کنند.

نماینده مشهد گفت: برای اینکه جریان سازی فرهنگی صورت گیرد نباید مدیران و مسئولین ما در سیستم کاری خود، خلاف چیزی را که از مردم می خواهند انجام بدهند چون تاثیرات عمیقی در رفتار جامعه خواهد گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها