رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاهها:

راه‌حل منطقی ایران برای فلسطین رفراندوم از فلسطینیان واقعی است

با وجود مخالفت‌ها و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۶۴
سازمان ملل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، این نشست با عنوان «اقدامات غیرقانونی اسرائیل در قدس شرقی اشغالی و فلسطین» به درخواست کشورهای عربی و عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

سرانجام با وجود مخالفت‌ها و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین را تصویب کرد.

ابتدا نماینده الجزایر به نمایندگی از کشورهای عربی در حمایت از قطعنامه پیشنهادی درباره حمایت از فلسطین سخنرانی کرد. او در سخنرانی خود از کشورهای عضو خواست که در حمایت از حقوق بشر، قوانین بین‌الملل و حاکمیت قانون به این طرح رای مثبت دهند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل هم در این نشست پشت تریبون رفت و ادعاهای بی اساس خود را تکرار کرد. او از کشورهای عضو مجمع عمومی خواست به متمم پیشنهادی واشنگتن برای اصلاح قطعنامه پیشنهادی رای مثبت دهند؛ متممی که «حماس» را محکوم می‌کند.

«نیکی هیلی» تاکید کرد که اکنون بحران‌های زیادی در جهان وجود دارد اما سازمان ملل خواهان محکوم کردن رژیم صهیونیستی است.

وی سپس ادعاهای بی اساس خود درباره «اعتراضات در ایران» را تکرار کرد و از اینکه سازمان ملل فقط به «اسرائیل حمله می‌کند»، به شدت انتقاد کرد.

این مقام آمریکایی سپس مدعی شد که در قطعنامه پیشنهادی به مجمع عمومی سازمان ملل، هیچ اشاره‌ای به عامل اصلی وقایع اخیر در نوار غزه یعنی «حماس» نشده است.

پس از نیکی هیلی، نماینده فلسطین در سازمان ملل پشت تریبون رفت و از «اشغالگری‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین» سخن گفت.

این مقام از وتوی آمریکا علیه قطعنامه پیشنهادی کویت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 12 خرداد به شدت انتقاد کرد.

نماینده فلسطین همچنین به حملات خونین نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه ساکنان نوار غزه اشاره کرد.

این مقام فلسطینی به آنچه «اقدامات با سوء نیت» آمریکا برای بر هم زدن رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی در حمایت از فلسطینیان خواند اشاره کرد و از اعضای مجمع عمومی خواست به قطعنامه رای مثبت دهند.

پس از این مقام فلسطینی، نماینده ترکیه در مجمع عمومی سازمان ملل هم سخنرانی کرد و ابتدا از مواضع آمریکا علیه فلسطین انتقاد کرد.

این مقام ترکیه‌ای خواستار اقدام سازمان ملل برای حفاظت از فلسطینان و تحقق خواسته‌های آنها برای تشکیل یک کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 شد.

نماینده ترکیه در مخالفت با پیشنهاد آمریکا، از اعضای مجمع عمومی خواست به هیچ متممی درباره قطعنامه پیشنهادی رای ندهند.

بعد از ترکیه، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. وی بلافاصله به حماس حمله کرد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حال «دفاع از خود» است.

به ادعای «دنی دانون»، حمایت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل از قطعنامه پیشنهادی درباره فلسطین به «حمایت از تروریسم» و «تقویت حماس» منجر خواهد شد.

این مقام رژیم صهیونیستی، از اقدامات آمریکا در حمایت «تنها کشور یهودی جهان» تشکر کرد و به شدت به مواضع سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی تاخت.

وی در پایان سخنرانی خود ادعای مضحکی کرد و گفت که «اسرائیل خواهان کمک کردن به مردم غزه است. رای مثبت به قطعنامه پیشنهادی به مجمع عمومی سازمان ملل، رای به تروریست‌های حماس است».

نماینده بنگلادش در سازمان ملل به نمایندگی از کشورهای سازمان همکاری اسلامی در این نشست سخنرانی کرد و به «اشغالگری‌ها و خشونت‌های» نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان پرداخت.

وی از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل خواست به قطعنامه پیشنهادی در حمایت از فلسطین رای مثبت دهند.

بعد از او، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل به نمایندگی از کشورهای جنبش عدم تعهد پشت تریبون رفت. او هم از اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، «محاصره غیرانسانی» فلسطینیان و کشتار آنها توسط این رژیم سخن گفت.


نماینده اتحادیه اروپا هم در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین سخنرانی کرد و ابتدا از کشته شدن تعداد زیادی از فلسطینان در اتفاقهای اخیر نوار غزه «به شدت ابراز نگرانی کرد».

این مقام اروپایی از «استفاده بیش از حد از زور» توسط نظامیان رژیم صهیونستی انتقاد اما به آنچه که «نگرانی‌های امنیتی مشروع اسرائیل» خواند، هم اشاره کرد.


پس از سخنرانی نمایندگان بولیوی، آفریقای جنوبی و واتیکان درباره فلسطین و رژیم صهیونیستی، رئیس مجمع عمومی از بررسی درخواست آمریکا برای اضافه کردن متمم به قطعنامه پیشنهادی درباره فلسطین شد.

نماینده الجزایر از مجمع عمومی سازمان ملل خواست بدون توجه به درخواست آمریکا برای افزودن متمم پیشنهادی آمریکا، به قطعنامه پیشنهادی اولیه رای مثبت دهند.

او از اعضا خواست، متمم پیشنهادی آمریکا را کنار بگذارند.

به گفته نماینده الجزایر، آمریکا تنها برای تصویب نشدن قطعنامه «حفاظت از مردم فلسطین»، پیشنهاد افزودن متمم با محتوای محکوم کردن حماس را مطرح کرده است.

پس از وی، نماینده کوبا در سازمان ملل هم این موضوع را تکرار و اقدام آمریکا را رد کرد.

به دنبال اظهارات این دو نماینده عضو مجمع عمومی سازمان ملل، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در انتقاد از ممانعت از افزودن متمم درخواستی واشنگتن برای محکوم کردن حماس، اظهارات تندی علیه مخالفان این اقدام مطرح کرد.

پس از رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل درباره درخواست آمریکا برای افزودن متمم به قطعنامه پیشنهادی واشنگتن، مشخص شد که آمریکا بار دیگر در مجمع عمومی در موضوع فلسطین ناکام ماند.

پس از مشخص شدن رد درخواست آمریکا، رئیس مجمع عمومی درخواست 5 دقیقه استراحت و تعطیلی جلسه مجمع داد.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، مجمع عمومی سازمان ملل به رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی در حمایت از فلسطین پرداخت.

مجمع عمومی سازمان ملل با رای بالایی قطعنامه حمایت از فلسطین را تصویب کرد.

علی رغم فشارها و اقدامات آمریکا، قطعنامه پیشنهادی در حمایت از فلسطین، با رای مثبت 120 کشور، 8 رای منفی و 45 رای ممتنع تصویب شد.

قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن مقصر دانستن رژیم صهیونیستی در خشونت‌های اخیر در غزه و کشته شدن فلسطینان، اقدامات این رژیم را محکوم کرد.

از بین 193 عضو مجمع دعمومی سازمان ملل، تنها آمریکا، استرالیا، رژیم صهیونیستی، جزایر مارشال، میکرونزیا، نائورو، توگو، و جزایر سولومون به قطعنامه حمایت از فلسطین رای منفی دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها