سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب طرح محدود کننده روابط با ایران در مجلس عوام کانادا و مطرح کردن برخی ادعاها و اتهامات علیه نهادهای نظامی کشورمان در خلال آن را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۲۳
ایران طرح مصوب مجلس عوام کانادا را محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز -چهارشنبه- با ابراز ناخرسندی از این اقدام غیرسازنده مجلس عوام کانادا اظهار داشت: هرچند، تصویب این طرح در مراحل اولیه قرار داشته و تا تبدیل آن به قانون باید مراحل دیگری را طی نماید اما در صورت تصویب نهایی، بی شک یک خطای راهبردی و اساسی با آثاری مخرب خواهد بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین بیان کرد: مطرح شدن چنین طرحی ناشی از فقدان اطلاعات دقیق و کافی قانونگذاران کانادایی از مواضع روشن و منطقی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با پدیده شوم تروریسم است.

قاسمی خاطر نشان کرد: مردم ایران طی دهه های گذشته، خود یکی از قربانیان تروریسم خشن و افسارگسیخته مورد حمایت برخی کشورهای خارجی مشخص هستند؛ از این رو و با توجه به مبانی اخلاقی و آموزه های فرهنگی اصیل خود بخصوص در دوران اخیر و به موازات رشد افراط گرایی و تروریسم در سطح منطقه و جهان، همواره پیشگام مبارزه با این پدیده های نامبارک بوده و خواهد بود و افکار عمومی جهان، انتساب اتهامات واهی و نادرستی همچون حمایت ایران از تروریسم را هرگز نخواهند پذیرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با هشدار نسبت به پیامدهای تصویب چنین طرح های ناسنجیده و بی پایه ای ابراز امیدواری کرد که دولت کانادا با آگاهی کامل از سیاست های روشن جمهوری اسلامی ایران و با درک شرایط خطیر امروز منطقه و جهان، مانع تصویب نهایی این طرح و تاثیر مخرب آن بر روابط دو کشور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها