رانندگان کامیون علی رغم داشتن مشکلاتی همچون سختی کار، حوادث جاده‌ای، سرما و گرما شغل‌شان جزو مشاغل سخت به حساب نمی‌آید.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۵۱
مشکلات کامیونداران از زبان یک نماینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، محمد فیضی، عضو کمیسون برنامه و بودجه مجلس گفت: رانندگی صرفا شغل نیست بلکه علاقه است. خانواده‌های رانندگان می‌دانند این شغل چه میزان سخت است. بنده به عنوان فرزند یک راننده که مشکلات رانندگان را با دل جان درک کرده است مطالبی را به وزیر راه و راه‌داری بیان می‌کنم.

وی افزود: معاونت راه‌داری باید توجه داشته باشد که رابطه مالی رانندگان با شرکت‌های حمل و نقل باید قطع شود و رابطه مالی شرکت‌های حمل و نقل باید با تاجر و صاحب کالا باشد نه خود رانندگان. مصادیقی وجود دارد که در برخی از موارد تا ۵۰ درصد از رانندگان کمیسیون گرفته شده است به ویژه در تهران .

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: مسئله بعدی حق کمیسیون در بنادر است که ۱۲ درصد است و در سایر جاها ۱۴ درصد است. ۴ درصد این کمیسیون متعلق به راه‌داری و حمل و نقل است و خدماتی چون راهداری و اسفالت، تعمیر جاده‌ها را انجام می‌دهد و مابقی نیز به شرکت‌های حمل و نقل تعلق می‌گیرد. این شرکت‌ها در ازای دریافت این حق کمیسیون چه کاری را انجام می‌دهند؟ در این زمینه باید بازبینی ها و بررسی‌های لازم انجام شود.

فیضی تصریح کرد: هم اکنون نوبت‌دهی به کامیون‌دارن با سلیقه انجام می‌شود و اغلب شکل صوری دارد. در صحبتی که با رانندگان داشتم از اعلام بار بنادری چون بندر عباس، بندر انزلی‌، بندر بوشهر و بندر امام ناراضی هستند. این امر نیاز به بازنگری دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: افزایش قیمت باید با توجه به تورم انجام شود. سخت و زیانبار بودن شغل رانندگان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در پایان نیز از خدمات کمیته امداد و اعتمادی که مردم به این مجموعه دارند قدردانی می کنم و ان‌شاءالله در خدمت رسانی موفق باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها