این روزها بخش کراس‌اوورهای کوپه داغ‌تر از همیشه شده است زیرا از یک سو آئودی با مدل Q8 به‌تازگی به این بخش وارد شده و از سوی دیگر تولید پورشه کاین کوپه نیز رسماً تأیید شده است اما کراس‌ اوورهای کوپه فقط در لوکس‌سازان آلمانی خلاصه نمی‌شوند زیرا خودروسازان چینی که همواره جسارت امتحان ایده‌های نو را داشته‌اند نیز قصد دارند به این بخش وارد شوند بنابراین جدیدترین مدعی بخش کراس‌اوورهای کوپه این بار نه از آلمان که از چین سر برآورده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹۸
مدعی جدید کراس‌اوورهای کوپه +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، این خودرو دانگ‌فنگ Fengguang iX5 نام دارد که چندی پیش برای اولین بار در نمایشگاه پکن 2018 رونمایی شد.

زیربرند Fengguang دانگ‌فنگ مخصوص ساخت کراس‌اوورها و ام‌پی‌وی‌ها است و حالا مدل جدید iX5 پرچم‌دار این زیربرند محسوب می‌شود. طراحی بیرونی این خودرو به‌طور کامل از طراحی‌های جعبه‌ای شکل ام‌پی‌وی‌های Fengguang فاصله گرفته و استایلی کاملاً مدرن و پویا را به نمایش گذاشته است که کپی کاری فاحشی هم در آن دیده نمی‌شود. از ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجهٔ iX5 می‌توان به جلوپنجرهٔ عریض با خطوط کرومی، چراغ‌های متصل‌به‌هم عقب، سر اگزوزهای یکپارچه درون دیفیوزر و اسپویلر روی سقف اشاره کرد که به‌طورکلی نمای زیبا، هماهنگ و قابل‌تحسینی را به خودرو بخشیده‌اند.

کابین iX5 نیز به همان اندازهٔ بیرون خوب بوده و از ویژگی‌های قابل‌توجهی چون یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان D شکل برخوردار است. این در حالی است که این کراس‌اوور کوپهٔ چینی از تکنولوژی‌های زیادی هم بهره‌مند است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به مجموعهٔ هوش مصنوعی مبتنی بر سیستم‌عامل بایدو اشاره کرد که در اصل برای خودروهای خودران توسعه پیدا کرده است؛ اما این سیستم در iX5 بیشتر به‌عنوان یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، ایمنی، ناوبری و امنیتی عمل می‌کند.

به گفتهٔ دانگ‌فنگ، قابلیت‌های این سیستم شامل کنترل صوتی برای درها، پنجره‌ها و سانروف، تشخیص چهره برای ورود به خودرو و روشن کردن آن، کنترل از راه دور با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، هشدار تغییر خط و هشدار برخورد جلو می‌شود که برای خودرویی چینی با قیمتی در حدود 15 هزار دلار ویژگی‌های بسیار چشمگیری است. دانگ‌فنگ همچنین برای iX5 دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است که شامل یک نمونهٔ 1.5 لیتری توربو با 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور و یک واحد 1.8 لیتری تنفس طبیعی با 140 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور می‌شود. انتقال نیروی این موتورها هم توسط دو گیربکس مختلف پنج سرعتهٔ دستی یا CVT صورت می‌گیرد.

به‌طورکلی، دانگ‌فنگ Fengguang ix5 خودرویی بسیار خوب با پیشرانه‌های مناسب و تکنولوژی‌های هیجان‌انگیز است درحالی‌که قیمت آن از حدود تنها 100 هزار یوآن معادل 15,640 دلار آغاز می‌گردد؛ بنابراین iX5 کراس‌اوور شگفت‌انگیزی به شمار می‌رود البته خبر بد برای خریداران اینکه این خودرو در چهارماههٔ پایانی امسال به بازار عرضه خواهد شد البته Fengguang ix5 در بازار تنها نیست چراکه دیگر خودروسازان چینی مانند چانگان و بورگوارد هم کراس‌اوورهای کوپه‌ای را توسعه داده‌اند و حتی شرکتی بنام هوانسو، کپی لامبورگینی اوروس را معرفی نموده است؛ بنابراین عرضهٔ این خودروها، بازار خودروی چین را بسیار جذاب و رقابتی خواهد کرد.

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها