سازمان هواشناسی اخطار داد

توقف در کنار رودخانه‌ها ممنوع

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: بارندگی ها تا چهارشنبه در کشور ادامه دارد و پنج شنبه و جمعه از شدت بارش ها کاسته می شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۲۴
بارندگی ها تا چهارشنبه ادامه دارد + توصیه های هواشناسی

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: طی دیروز عصر و دیشب بارش های خوبی را در بسیاری از مناطق کشور از جمله کلیور، آلاشت، ملایر، فروگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه خوی، سراب، سلماس، شمیرانات، تهران، مشکین شهر و سبزوار و به طور کلی نوار شمال و شرق کشور بارش داشتیم.

وی اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز برای نیمه جنوبی استان اردبیل، زنجان، قزوین، دامنه های البرز در استان های تهران، البرز، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و برخی نقاط آذربایجان شرقی به ویژه دامنه های غربی سهند و شمال آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

حقیقت ادامه داد: سه شنبه رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، ارتفاعات البرز و استان های مجاور البرز رخ می دهد و بارش پراکنده در شمال شرق کشور مانند خراسان شمالی و گلستان رخ خواهد داد.

وی گفت: روز چهارشنبه از شدت بارش ها به طور نسبی کاسته می شود و انتظار می رود فقط در شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز گاهی رعد و برق و در دامنه ها بارش پراکنده داشته باشیم.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز و فردا وزش باد در نقاط شرق و برخی نقاط شمال شرق می تواند در برخی از نقاط منجر به تولید گرد و غبار شود اما شدید نیست.

وی گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد در هفته جاری روند گرمایی در کشور زیاد نیست در واقع موج گرمایی نداریم و دما به ویژه در نیمه شمالی کشور تا حدودی به شکل ثابت پیش می رود، به عنوان مثال دمای رشت بین 28 تا 25 درجه نوسان دارد.

توصیه های هواشناسی

حقیقت گفت: با این شرایط آب و هوایی عشایر به ویژه در راسته البرز از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند چون احتمال برخورد صاعقه وجود دارد، همچنین کشاورزان شمال و شمال شرق کشور به ویژه راسته البرز مانند مازندران، گلستان و خراسان شمالی چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری محلول پاشی نکنند و جنوبی ها هم در ساعات اولیه روز یعنی تا گرم شدن هوا محلول پاشی کنند.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز بعد از ظهر در تهران احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد و بیشنه دما به 33 می رسد، فردا هم احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید داریم و بیشینه دما به 33 می رسد، پس فردا هم احتمال رگبار باران وجود دارد و هوا یک درجه خنک تر و به 32 درجه می رسد. بیشینه دمای دیروز تهران به 32 رسید و کمینه امروز صبح 23 بود.

حقیقت افزود: امروز صبح فرودگاه اردبیل و زرینه با دمای 7 درجه بالای صف خنک ترین و دیروز دلگان در استان زاهدان با 49 درجه، رودان در استان هرمزگان با 48 درجه، کهنوج در استان کرمان، دیر در استان بوشهر، ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان با 47 درجه گرمترین نقاط کشور بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها