مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بیش از ۲۶۵ هزار نفر در دوره‌های کارشناسی ارشد انتخاب رشته کردند، گفت: مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ساعت ۲۴ فردا ۲۲ خرداد به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۲۱
جزئیات آماری انتخاب رشته ارشد

به گزارش جام جم آنلاین، حسین توکلی در گفتگو با فارس گفت: تعداد 736 هزار و 387 داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 97 ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 575 هزار و 6 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

وی گفت: از تعداد 575هزار و 6نفر حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد 97 تعداد 573هزار و 949 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

توکلی افزود: از تعداد 573هزار و 949 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تاکنون 265هزار و 620 نفر، کدرشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده اند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 97 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی حدود 155 هزار نفر است.

وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 به همراه اصلاحیه آن در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می توانند با توجه به دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی افزود: داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند می توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته های انتخابی خود اقدام کنند، سایر داوطلبان مجاز نیز تا سه شنبه 22 خردادماه فرصت دارند در این آزمون انتخاب رشته کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال 97 می توانند تا روز سه شنبه 22 خرداد 97 برای انتخاب 100 کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها