پس از خروج آمریکا از برجام مهم‌ترین موضوعی که مورد توجه قرار گرفت ادامه فعالیت شرکت هایی بود که پس از اجرای برجام در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۸۴
چین می‌ماند، بقیه می‌روند
اکنون اکثر این شرکت ها اعلام کردند که دیگر در ایران ادامه فعالیت نخواهند داشت و تدارکات خروج از ایران را در نظر دارند. این جریان در مورد فاینانس ها هم صادق است.
کشورهای اروپایی که بدون شک دنباله‌رو آمریکا خواهند بود و با همکاری هم اجازه فاینانس در کشور ما را نمی‌دهند.کشورهایی که در پسابرجام فاینانس انجام داده بودند و اکنون کار خود را به حالت تعلیق درآوردند و این موضوع یک هشدار برای ایران است که نباید منتظر خارجی‌ها باشد.

اوبر بانک اتریش فاینانس 1/5 میلیارد یورویی را برای ایران در نظر گرفته بود، اما اکنون برای اجرا منتظر دستور آمریکاست. در نتیجه نباید خیلی به فاینانس‌های خارجی امید داشت.

کشورهای اروپایی خودشان معتقد به حفظ برجام هستند، اما هیچ سرمایه‌گذاری و فاینانسی نمی‌توانند انجام دهند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حضور اروپایی‌ها در ایران نقل و انتقال پول است که برجام هم نتوانست آن را حل کند و اکنون شرایط محدودتر و سخت‌تر می‌شود. تنها خط اعتباری آسیایی‌ها مانند چین برقرار می‌ماند، اما بقیه بانک‌ها و شرکت‌ها همکاری خود را با ایران قطع می‌کنند.

احمد کیمیاییاسدی

عضو اتاق بازرگانی تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها