شیفتگان سلفی گرفتن بخوانند

فناوری گرفتن عکس سلفی 3‌ بعدی

اگر عاشق سلفی گرفتن هستید، به احتمال فراوان تا سال‌های 1401 تا 1404 می‌توانید شاهد سلفی‌های سه‌بعدی باشید.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۶۷
فناوری گرفتن عکس سلفی 3‌ بعدی

گرفتن عکسهای سلفی امروزه به بخش بزرگی از فرهنگ مردم تبدیل شده و در هر شبکه اجتماعی که نگاه کنید نمونههایی از این نوع عکسها که افراد با دوربین گوشی تلفن همراه از خود میگیرند را خواهید دید. اخیرا شرکتی سوئیسی به نام داکودا، یک برنامه کاربردی جدیدی تولید کرده است که عکسهای سلفی را سهبعدی میکند. داکودا، فناوری اسکن سهبعدی را در این برنامه کاربردی مخصوص تلفنهای هوشمند تعبیه کرده است. درواقع نرمافزار اسکن سهبعدی به همراه چاپ سهبعدی، اساس کار این برنامه است. بنابه گفته موسس داکودا، این برنامه کاربردی میتواند از سر فرد اسکنی بسیار واقعی بگیرد، طوری که تمام خطوط چهره او قابل تشخیص باشد و آن را به صورت شکل سهبعدی در اختیار صاحب عکس قرار دهد. با این فناوری- که در حال حاضر مراحل اولیه و آزمایشی خود را میگذراند- میتوان تصاویر را بهصورت واقعی نشان داد.

سلفیهای سهبعدی میتواند فناوری عکسبرداری با تلفنهای هوشمند را متحول کند. امروزه بیشتر گوشیهای هوشمند، دارای دوربینهای باکیفیتی برای گرفتن تصاویر زیبا هستند. در آینده با افزودن فناوری سهبعدی به تلفنهای هوشمند، لایه دیگری به آنها افزوده میشود که میتواند تجربههای بینظیر و لحظات عالی زندگیمان را به شکلی واقعی و ملموستر ثبت کند.

این فناوری در صورت افزوده شدن به تلفنهای هوشمند، براحتی در اختیار هر کس که یکی از این تلفنها را داشته باشد، قرار میگیرد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای چاپ سه بعدی تصاویر خود، هزینههای گزاف بپردازید. این برنامه کاربردی با وجود توانایی ثبت تصاویر و جان دادن به آنها به شکل سهبعدی، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

انتظار میرود تا چند سال آینده - دست کم تا ده یا نهایتا 15 سال آینده - شاهد بهکارگیری گسترده این فناوری در گوشیهای هوشمند خود باشیم.

منبع: quantumrun.com

نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها