رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن مدعی شد که بعد از خروج از برجام، رفتار ایران در منطقه تغییر کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰۵
ترامپ: بعد از خروج ما از برجام، رفتار ایران در منطقه تغییر کرده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه‌شب در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن مدعی شد بعد از خروج آمریکا از «برجام» رفتار ایران در منطقه تغییر کرده است.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، ترامپ در این کنفرانس خبری گفت: «در خصوص ایران، ما داریم تحریم‌هایی به‌شدت قدرتمند علیه آنها اعمال می‌کنیم. آنها این را خیلی خوب می‌فهمند».

وی در ادامه مدعی شد: «اگر دقت کنید می‌بینید ایران همین حالا دیگر آن کشور سابق نیست ــ به‌نظرم آنها دیگر به‌خلاف دو ماه قبل چندان برای مسائل مدیترانه اهمیت قائل نیستند، بنابراین، تفاوت بزرگی ایجاد شده. اولویت اصلی ما مسائل هسته‌ای بود، اما از دل آن این مزیت جانبی حاصل شد که ایران به کشوری متفاوت تبدیل شد».

ترامپ گفت: «ایران همان کشوری نیست که چند ماه پیش بود. رهبرانشان بسیار بسیار تفاوت کرده‌اند. امیدوارم آنها روزی نزد ما بیایند و با ما بنشینند و توافقی انجام دهند که برای آن‌ها، برای ما و برای همه خوب است».

ترامپ در ادامه گفت: «و خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. و شاید سرانجام درباره ایران اتفاقاتی رخ بدهد».

ترامپ بعد از خارج کردن آمریکا از برجام گفته که به‌دنبال رسیدن به توافقی جدید با ایران است. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا فهرستی از 12 شرط برای توافق جدید با ایران آماده کرده که بسیاری از تحلیلگران در دنیا آنها را مبتنی بر توهم و غیرواقع‌بینانه ارزیابی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها