بانک جهانی اعلام کرد ۱.۷ میلیارد نفر در جهان هنوز حساب بانکی ندارند که در این زمینه چین از بقیه کشورها پیشتاز است و مصر در جایگاه ششم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۹۴
۱.۷ میلیارد نفر در جهان حساب بانکی ندارند!

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امروز بانک جهانی اعلام کرد هنوز ۱.۷ میلیارد نفر در جهان با سن بیش از ۱۵ سال حتی یک حساب بانکی ندارند. بانک جهانی اعلام کرده است در این میان چین رکوردار است و با تعداد ۲۲۴ میلیون نفر بیش از سایرین افراد فاقد حساب بانکی دارد.

گزارش بانک جهانی حاکی است که در هند ۱۹۱ میلیون نفر بالای ۱۵ سال زندگی می‌کنند که هنوز پایشان به بانک باز نشده است. در این میان نیجریه با ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

گزارش بانک جهانی حاکی است کشورهای بنگلادش، مکزیک و مصر کشورهای بعدی هستند که بیشترین تعداد افراد فاقد حساب بانکی را دارند.

بانک جهانی در سال ۲۰۱۳ چشم‌اندازی را برای دسترسی مردم جهان به حساب بانکی اعلام کرد، این چشم‌انداز تا سال ۲۰۲۰ طراحی شده بود. این طرح قصد دارد تا دسترسی مردم جهان را به حساب‌ها و مبادلات بانکی تسهیل کند، از این رو توانست ۳۰ سازمان‌ها همسو را در حوزه‌های مالی متقاعد کند که برای دسترسی به این هدف همکاری کنند و آنها تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند.

به رغم پیشرفت‌هایی که طی چند سال گذشته در زمینه دسترسی به تراکنش های مالی و حساب بانکی مردم جهان وجود داشته، اما هنوز۱.۷ میلیارد نفر از افراد بیش از ۱۵ سال در دنیا وجود دارد که هیچ دسترسی به حساب بانکی ندارند.

گزارش بانک جهانی حاکی است که علی‌رغم اینکه جمعیت جهان رو به رشد است، اما دسترسی افراد به حساب‌های بانکی هم افزایش بیشتری پیدا کرده و از تعداد افراد فاقد حساب بانکی روز به روز کاسته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها