معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب گفت: امروز محور مقاومت شکل رسمی تر و قوی تری به خود گرفته است و ترامپ با انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس نوعی فرار رو به جلو همراه با نتایج عکس میدانی را تجربه می کند.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۱۴
انتقال سفارت آمریکا به قدس نتیجه عکس داد/ تحریم کالای اسراییلی در اروپا جا افتاده است

حسین شیخ الاسلام در گفت و گو با جام جام آنلاین روز قدس را تعمیم راهبرد حضرت امام(ره) در دفاع از مردم فلسطین دانست و گفت: امروز روش امام در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به قضیه فلسطین تعمیم پیدا کرده است. به این معنی که انقلاب ما با به صحنه آمدن گسترده مردم با دست خالی پیروز شد و رژیم شاه حضور صدها هزار نفری و در تهران تظاهرات میلیونی مردم را به عینه دید و آن وقت بود که شعار توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد محقق شد.

وی افزود: امام با انگیزه الهی و شعارهای اسلامی برگرفته از آموزه های دینی مردم را به مقابله با دستگاه ستم شاهی ترغیب کرد و انقلاب پیروز شد و لذا ایشان در همین راستا برای به صحنه آوردن ملت های آزاده جهان برای رویارویی با اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بنام روز قدس نامگذاری نمود.

شیخ السلام در خصوص آخرین تحولات میدانی فلسطین از جمله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس تصریح کرد: ما امروز شاهد این هستیم که بسیاری از حمایت های پشت پرده از اسراییل آشکار شده است بطور نمونه سعودی ها و رژیم آل خلیفه بطور علنی از صهیونیست ها جانب داری می کنند و به موازات همین جانب داری است که شاهد هستیم به فرمان رییس جمهور آمریکا سفارت این کشور به پایتخت فلسطین منتقل می شود.

وی با غیر قانونی خواندن اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس به راهپیمایی بازگشت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز موج جدید انتفاضه با شدت بیشتر در سرزمین های اشغالی آغاز شده و همه فلسطینیان یک صدا فریاد ما می خواهیم به خانه های خود برگردیم سر می دهند. از این رو وقتی به جنایات صهیونیست ها در مواجهه با راهپیمایی بازگشت نگاه می کنیم از روی رعب و وحشت دیوانه وار اقدام به شهید و مجروح کردن صدها تن از مردم معترض کرده است.

این فعال سایسی با تاکید به اینکه راه پیمایی بازگشت مطابق قطعنامه 194 سازمان ملل متحد مشروع و قانونی است، گفت: رژیم صهیونیستی در طول سالیان گذشته تلاش می کرد حق بازگشت مردم فلسطین به سرزمین های خود را از بین ببرد اما با سلسله راهپیمایی های بازگشت این حق دوباره احیا شده و باز هم برگشت به خانه در صدر مطالبات مردم فلسطین قرار گرفت در حالی که ترامپ قصد داشت این مسئله به فراموشی سپرده شود اما با جابه جایی پایتخت خود نتیجه عکس حاصل شد.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب در این رابطه اظهار داشت: یک موج جدید ضد صهیونیستی در منطقه و جهان به خاطر قلدرمأبی و زورگویی صهیونیست ها و آمرکایی ها بین آزادی خواهان جهان به راه افتاده است. در اصل ترامپ وقتی نگاه می کند که قیام مردم فلسطین علیه اشغالگری با تاسی از انقلاب اسلامی ایران و راهبرد امام روز به روز در حال افزایش است در اقدامی نامشروع سفارت خود را انتقال داد و به نوعی فرار رو به جلو کرد.

وی با اشاره به اینکه قدرت محور مقاومت در برابر اسراییل رو به افزایش است، عنوان داشت: ترامپ خوب به این مسئله پی برده است و جنگ های 22 روزه و 8 روزه و 50 روزه غزه، و همچنین مقاومت لبنان در جنگ 33 در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی نشان داد که اسراییل و حامیان آن قادر به تحمیل اراده خود به مردم فلسطین و لبنان نیستند.

شیخ الاسلام ادامه داد: هر روز که سپری می شود مقاومت مردم فلسطین هم جنبه رسمی تری به خود می گیرد و هم در ساختارهای سیاسی مثل مجلس لبنان و مجلس و خود نهادهای سیاسی فلسطین تاثیر گذار شده است به نحوی که در غزه انتخابات برگزار کند و حماس دفتر سیاسی تشکیل می دهد. لذا همه این عوامل روز به روز عرصه را به اسراییلی ها تنگ تر کرده و این گونه است که وقتی تحت فشار قرار می گیرد از پشت سیم خاردار ملت مبارز را مورد هدف گلوله های جنگی قرار می دهد.

وی در پایان تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی را اهرمی برای فشار به روی این دولت نامشروع بشمار آورد و خاطر نشان کرد: پدیده تحریم خرید اجناس اسراییلی امروز در خود اروپا معنا پیدا کرده است. به شکلی که در حال حاضر نهضتی در اروپا به راه افتاده است که کالاهایی که در شهرک های غیر قانونی صهیونیست نشین(به زعم آنها مطابق با منشور بین الملل) تولید می شود را خریداری نکنند.

شیخ الاسلام افزود: مردم اروپا بعد از جنگ غزه به مظلومیت ملت فلسطین پی برده اند و بر همگان ثابت شد که اسراییل یک رژیم کودک کش است به همین خاطر اعتقاد دارند کالاهایی که مغایر با قطعنامه های شورای امنیت در شهرک های صهیونیست نشین تولید می شود را ما خریداری نمی کنیم و از این راه به رژیم صهیونیستی فشار وارد می آورند.

وی گفت: به رغم اینکه اسراییل تلاش می کند به طور فیزیکی شهرک های خود را توسعه دهد اما ساکنان این مناطق شرایط بسیار متزلزلی را تحمل می کنند به گونه ای که همه آنها از ترس امنیت خود به سلاح گرم مسلح هستند و در جایی که هم سرزمین غصبی زدگی می کنند و هم بجای رونق کشاورزی و فناوری آن منطقه اسلحه بدست می گیرند واضح است هیچ آینده روشنی منتظر آنها نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها