در آستانه دیدار «ترامپ» و «اون» صورت می گیرد

تغییرات عمده در ارتش کره شمالی

فرماندهان اصلی نیروهای مسلح کره شمالی، در آستانه دیدار میان رهبر این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا، تغییر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳۰
تغییرات عمده در ارتش کره شمالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رویترز و رسانه‌های ژاپن و کره جنوبی به‌ نقل از منابع خبری گزارش داده‌اند که فرماندهان اصلی نیروهای مسلح کره شمالی، در آستانه دیدار میان رهبر این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا، «تغییر کرده‌اند».

خبرگزاری دولتی کره جنوبی، یونهاپ، شب ۱۳ خرداد به نقل از یک منبع خبری که نامش فاش نشده گزارش داده بود در حال حاضر هر سه فرمانده اصلی نیروهای مسلح کره شمالی، از جمله وزیر نیروهای مسلح خلق کره (وزارت دفاع) و فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح تغییر کرده‌اند.

یونهاپ می‌گوید وزیر دفاع تازه چهره میانه‌روتر به شمار می‌رود. روزنامه آساهی‌ ژاپن نیز گزارش داده که چهره میانه‌رویی جایگزین وزیر دفاع کره شمالی شده‌ است.

این تغییرات پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های رسمی کره شمالی، ماه پیش از تغییر فرمانده دفتر سیاسی ارتش خبر داده بودند. «آساهی» نیز تاکید کرده رئیس تازه دفتر سیاسی ارتش، که پیشتر شهردار پیونگ‌یانگ بود چهره میانه‌رویی به شمار می‌رود.

رویترز امروز دوشنبه به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده، گزارش داد که سه مقام ارشد نیروهای مسلح کره شمالی جابجا شده‌اند. این مقام دولت آمریکا که نام او نیز فاش نشده، در واکنش به گزارش منتشر شده در خبرگزاری یونهاپ به پرسش‌های رویترز پاسخ داده‌ است.

مقام آمریکایی می‌گوید این احتمال وجود دارد که تصمیم اخیر در پیوند با رویکرد تازه کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، در قبال همسایه جنوبی و ایالات متحده، گرفته شده باشد.

قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ‌اون روز ۲۲ خرداد در سنگاپور دیدار و در مورد خلع سلاح اتمی کره شمالی گفتگو کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها