رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

صدور ویزای حج تمتع از اواخر خرداد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی، برنامه ریزی هایی را برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی در دستور کار قرار دادیم.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۹۷
صدور ویزای حج تمتع از اواخر خرداد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حمید محمدی امروز در برنامه روی خط خبر شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تشریح فرآیند حج تمتع ۹۷ پرداخت و اظهار کرد: تمامی مقدمات حضور ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از حجاج کشورمان در قالب ۵۸۳ کاروان در حج سالجاری فراهم شده است.

وی افزود: برنامه های آموزشی حجاج در حال اجرا است و برنامه ریزی ها برای شروع اعزام ها درتاریخ ۲۷ تیرماه انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تقسیم حجاج به دو دسته مدینه قبل و مدینه بعد، گفت: اعزام های مدینه قبل از ۲۷ تیرماه تا ۱۹ مرداد ماه و اعزام های مدینه بعد از ۸ مرداد تا ۲۴ مرداد انجام می گیرد.

محمدی با اشاره به تعداد دارندگان فیش حج تمتع نیز اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در نوبت انتظار حج تمتع هستند که به ترتیب درسال های آتی اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره صدور روادید برای زائران حج تمتع توضیح داد: بعد از دریافت مدارک زائران، اطلاعات گذرنامه ای حجاج در سامانه وزارت حج عربستان ثبت می شود و بعد از تایید توسط عربستان، روادید توسط بخش روادید سازمان حج و زیارت چاپ و در اختیار حجاج قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: فرآیند صدور ویزای حج تمتع عملا از بعد از ماه شوال و در اواخر خرداد ماه آغاز می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره تعداد ایستگاههای پروازی نیز اظهار کرد: امسال زائران کشورمان از ۲۰ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی می شوند؛ استان تهران نیز به عنوان یکی از ایستگاههای پروازی بزرگ کشور، مبدا و مقصد زائران ۸ استان خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: هماهنگی ویژه ای میان سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه های کشور انجام گرفته است و حتی برای ایام حج تمتع تلاش هایی صورت گرفته تا در فرودگاه بین المللی حضرت امام(ره) ترمینال مخصوص حجاج عزیز آماده شود.

وی به حجاج کشورمان توصیه کرد در فرصت باقیمانده در همه جلسات آموزشی شرکت کنند و در کنار آموختن مسائل فرهنگی و مناسک، به موضوعات اجرایی و فرآیندهای سفر حج توجه داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت، سفر حج تمتع را با همه سفرها از جمله عمره متفاوت دانست و تاکید کرد: سفر حج تمتع ویژگی ها و برخی محدودیت های خاص خود را دارد که باید حجاج عزیز نسبت به آن آگاهی و اشراف داشته باشند.

به گفته محمدی، شرکت در جلسات آموزشی و عضویت در کانال های اطلاع رسانی و اخبار سازمان حج و زیارت، تا حدود زیادی به زائران کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که حجاج باید بدانند شرایط اسکان در مدینه است، گفت: زائران باید بدانند که از ۴ سال گذشته طرح توسعه مسجد النبی در شهر مدینه و منطقه مرکزی آن آغاز شد که به همین دلیل بخشی از هتل های مناطق شرق، جنوب، غرب و شمال این شهر تا حدودی تخریب گردید.

محمدی افزود: طی این سالها هیچ جایگزینی برای هتل های تخریب شده ایجاد نشده و این وضعیت موجب کاهش ظرفیت اسکان در شهر مدینه شد و به طور حتم امسال نیز این کمبود و محدودیت ظرفیت اسکان در این شهر وجود دارد.

وی محدودیت اسکان در شهر مدینه را مربوط به همه کشورها دانست و اظهار کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، زائران کشورمان فقط می توانند حدود ۶ روز در مدینه اقامت داشته باشند.رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سطح و فضای هتل های شهر مدینه به خاطر مسائل ذکر شده از سطح و فضای هتل های مکه پایین تر است.

محمدی در ادامه به موضوع سوغات زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از ماههای قبل و با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی، برنامه ریزی هایی را برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی مورد توجه قرار دادند.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، مناسبترین سامانه فروش اینترنتی، کالاهای ایرانی مورد علاقه حجاج را با شرایط مناسبی ارایه می کند. این اقدام، یک فرصت و ظرفیتی است که در اختیار حجاج قرار می گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: حجاج می توانند از ظرفیت ایجاد شده به بهترین وجه بهره برداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها