بشر امروز با مشکلات بسیاری دست به گریبان است، مشکلاتی که ریشه در تغییرات سریع زندگی و محیط اطراف دارند و گاهی آنچنان سرعت این تغییرات بالاست که نمی توانیم خود را با آنها سازگار کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۸۷
استرس پنهان چیست؟

علم روانشناسی برای حل این مشکلات راهکارهای بسیاری دارد.

علم روانشناسی را میتوان راهکار متخصصین رشته های انسانی برای مقابله با تغییرات زندگی دانست. روانشناسی با اندوخته بسیار سال های قبل که ماحصل آزمون و خطاهای گوناگون میباشد به نتایج درخشانی رسیده است که نتیجه آن هدیه روانی آرام تر به مردمان سراسر جهان میباشد.

روانشناسی در شاخه های مختلف فعالیت میکند، از تربیت فرزند، آموزش های پیش از ازدواج گرفته تا روش های کسب موفقیت که شاخه عمومی تر روانشناسی.

در تمامی جنبه های فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد، رشته روانشناسی دارای راهکارهای بسیار بمنظور حل و ایجاد تغییرات مثبت میباشد که نتیجه نهایی آن به سود همگان میباشد.

زمینه های فعالیت روانشناسی

در زمینه زندگی مشترک زوجین یکی از مهمترین موضوعات روابط زناشویی سالم و مفید میباشد. فواید روابط زناشویی سالم به قدری تاثیر گذار و مهم میباشد که میتوان تاثیرات آن را بر روی تربیت فرزند و حتی نحوه برخورد فرد در اجتماع و مقابله با هنجارهای گوناگون مشاهده کرد.

روابط زناشویی به عنوان یکی از بزرگترین نعمات خداوند برای زوجین و راهی برای درمان بسیاری از مشکلات کوچک و بزرگ از میباشد. علم روانشناسی از روابط زناشویی سالم و صحیح به عنوان یکی از روشهای درمان افسردگی نام میبرد که نتایج آن بر زوجین و نوع رفتار و تعامل آنها با یکدیگر و البته اطرافیان قابل مشاهده میباشد.

از طرف دیگر ماحصل زندگی مدرن و امروزی افراد را میتوان استرس نامید. استرس نوعی پدیده در علم روان شناسی نامیده میشود که دارای مزایا و معایب بسیاری میباشد که همه آنها به صورت جامع مورد بررسی و مطالعه قرار داده شده اند.

استرس پنهان، استرس احساسی و استرس فیزیکی از انواع استرس میباشند. استرس پنهان یکی از انواع خاص و نادر استرس میباشد که بسیاری افراد با وجود مبتلا بودن، ان را نفی میکنند که نتیجه آن تشدید بیماری میباشد.

استرس پنهان به حالتی اتلاق میشود که در آن ضمیر فرد درگیر موضوعی پنهان در زندگی میباشد و اثرات آن بر روی حالات روحی و حتی فیزیکی قابل مشاهده است اما ذهن جاری شخص از حضور آن مطلع نمیباشد.

از طرف دیگر استرس در کنار تمامی معایب ریز و درشتی که دارد میتواند باعث ایجاد انگیزه و رشد در زندگی افراد شود اما به شرط انکه در مسیری درست هدایت شود.

روانشناسی در کنار مردم

استرس میتواند در دانش آموزان به مطالعه بیشتر، در افراد و کارمندان به فعالیت و تمرکز بالاتر بر روی کارهای روزمره منجر شود که به آن استرس مثبت گفته میشود.

به هر حال به گفته علم روانشناسی راه های سریع درمان استرس برای انواع آن موجود میباشد که اگر زیر نظر متخصصین روانشناسی و مشاورین مربوطه انجام شود نتایج بسیار خوبی به ارمغان می آورد.

به یاد داشته باشید هدف اصلی روان شناسی بررسی زندگی فرد به فرد و مطالعه حالات روحی و روانی اشخاص میباشد و در نگاه بزرگ تر نقش آن شخص را در زندگی اجتماعی مورد بررسی و مطالعه قرار میدهد. با تکیه به سال ها مطالعه و بررسی افراد میتوان ادعا کرد روانشناسی برای بسیاری زمینه های زندگی ما راهکاری قابل استناد و گره گشا دارد که میتوان از متخصصین این رشته آنها را طلب کرد.

منبع : سایت روانشناسی ویکی روان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها