در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

مظلومیت رهبر انقلاب از امام هم بیشتر است

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با نگاهی به سیره دنیوی و معرفتی حضرت امام(ره)، به شجاعت ذاتی ایشان در مواجهه با ساواک اشاره کرد و برخی از اثرات بارز انتخاب مقام معظم رهبری به جای ایشان را مورد تحلیل قرار داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۹۸
واکنش جالب امام(ره) بعد از دستگیری توسط ساواک/ دلیل اصلی ایمان مردم به امام چه بود؟

علیرضا سلیمی در گفت وگو با جام جم آنلاین، با اشاره به ویژگی های جامع و کم نظیر حضرت امام(ره) گفت: ایشان جز علمایی بودند که در خدمت بزرگانی چون مرحوم آیت الله محمدعلی شاه آبادی فیلسوف فطرت به تلاش برای خود سازی ادامه دادند.

وی با بیان اینکه امام خمینی یک عارف و سالک بی ادعا بودند، افزود: ایشان در مقام یک مسئول همواره از دروغ – تزویر و غیبت دوری می کردند و بد نیست حال که رحلت این امام فقید در ماه مبارک رمضان قرار گرفته یادی از اثر ماندگار او بنام شرح دعای سحر داشته باشیم که واقعا این کتاب سرشار از نورانیت و معنویتی است که بی گمان بر گرفته از خصوصیات فردی یک مرجع عالیقدر بشمار می آید.

این نماینده مجلس با اشاره به انضباط فکری و دیدگاه علمی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به موضوعات روز خاطر نشان کرد: امام به تاریخ معاصر ایران و جهان بطور منظم و عملی تسلط کامل داشتند و کاملا می دانستند مبارزات مردم ما علیه استعمار و استکبار دچار چه آفت هایی شده بود و بر همان مبنا اصول یک تحول و انقلاب را در ایران پایه گذاری کردند. از طرفی چون به ترفند و حیله خارجی ها اشراف دقیقی داشتند و از هیمنه قدرت های سلطه گر هراسی به خود راه نمی دادند در راه و رسالت خود نسبت به امت اسلامی موفق عمل کردند.

سلیمی در ادامه به درایت و شجاعت حضرت امام در برابر دشمنان داخلی اشاره کرد و افزود: بعد از اینکه دستگاه امنیتی اطلاعاتی شاه، ساواک به خانه امام هجوم برد و اول بار با انتقال از قم به تهران موجبات تبعید او به ترکیه را فراهم کردند، ایشان بعدها قسم خورده بودند که «به والله من نترسیدم». واقعا در شرایط خفقان سیاسی کشور در زمان طاغوت ما از کمتر کسی این شجاعت ذاتی را سراغ داشتیم.

وی ساده زیستی را از دیگر شاخصه های برجسته عمر با برکت امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: با وجود اینکه پدر و اجداد ایشان از متمولین زمانه خود بودند اما هیچگاه استفاده از بهترین امکانات را برای خودشان فرض ندانسته و از این توانایی مالی بهره ای نبردند و ساده زیستی را پیش گرفتند. طبیعتا مردم می دیدند مرجع دینی آنها خود را اسیر زرق و برق دنیوی نمی کند پس با اعتقادی راسخ به او ایمان آوردند و تا لحظه ای که در قید حیات بودند به جای کاخ نشینی خانه ساده و معمولی جماران را برای اسکان خود برگزیدند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان، انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای( مدظله‌ العالی) را رخدادی مبارک در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: با اشارات و تاکیدات امام حضرت آقا به عنوان جانشینی خلف به رهبری انقلاب اسلامی رسیدند و باید گفت این انتخاب صالح بهترین گزینه برای دوران آن موقع و کنونی انقلاب بشمار می آید. ما شاهد بودیم معظم له در طوفان های سهمگین بعد از رحلت امام کشتی انقلاب را به خوبی هدایت نموده و امروز این کشتی با شتاب بسوی ساحل مقصود رهنمون می شود.

سلیمی افزود: به لطف حضور رهبری انقلاب مستقل از اینکه شاخه های درخت انقلاب روز به روز مستحکم تر می شود، جمهوری اسلامی ایران بهتر از هر روز دیگری به جایگاه مقابله با قدرت های بزرگ دست یافته و همچنان بر پایه عزت واستقلال خود استوار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها