رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی فروش لباس در اینستاگرام کاربران را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۵۷
کلاهبرداری اینترنتی در قالب فروش لباس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری به‌صورت کاملاً حساب‌شده پیش می‌روند و با تبلیغات جذاب مثل تحویل رایگان درب منزل، پرداخت وجه پس از دریافت کالا یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و ... اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با خرید لباس از یک صفحه اینستاگرامی هیچ کالایی برای او ارسال نشده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: شاکی مدعی بود حدود ۲۰ روز پیش تبلیغی را در نرم افزار اینستاگرام در زمینه فروش لباس مشاهده نمودم و پس از سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده بعد از چند روز که کالایی برایم ارسال نشد و فروشنده پاسخگوی تلفن نبود متوجه شدم در دام یکی از کلاهبرداران افتاده‌ام.

سرهنگ مرتضوی گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت علیرضا.س ۲۶ ساله شناسایی و پس از دستگیری و دلالت به این پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار نمود.

وی در ادامه به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای داد و ستد و خریدهای اینترنتی نمی‌باشد چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه می‌گردد تا زمانی که کالایی را دریافت نکرده و از مرغوبیت و اصالت آن اطمینان حاصل نکرده‌اید پولی را بابت پرداخت نکنید.

سرهنگ مرتضوی در پایان سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام و آمادگی کارشناسان متخصص و فنی به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها